PARGA!!!

Tja Peoples!

Nu ar vi i Parga o det ar sa otroligt harligt!
Visst, det kanske ar lite val varmt. Men anda skont!
Nu sa har kl halvtolv pa natten ar det ca 30 grader varmt. Mitt pa dagen ar det nog upp mot 40.
Vi BADAR MASSOR! Det ar det enda som hjalper.
Men vem klagar? Bada ar ju jatteharligt. Kanns kallt nar man gar i, men ar ju formodligen upp mot 30 grader vattnet. Nice!
Riktigt harligt, blatt vatten.

Igar gick vi over berget till Valtos stranden. Den var fin. Tar verkligen pa krafterna att ga i varmen. Men det var det nog anda vart. Pa vagen hem gick vi upp till den venetianska borgen som vaktar over parga. Harlig utsikt!

Idag tankte vi att vi skulla ga at andra hallet o se om vi hittade nan fin strand. Slutade med att vi gick till Lichnos. Laaaangt var det! Mycket langre an vi forvantat oss. Tog ca en timme att ga dit i stekande sol o nastan uppfors hela tiden. Nar vi val kom dit var det otroligt skont att fa ta sig ett dopp. Men det blev taxibat hem. Och vi ar helt slutkorda nu!

Annar sa ater vi gott. Finns en massa gott m ost har. Saganaki, feta, fried feta, souffle with three different cheeses... you name it! Men allt med ost ar GOTT!! Tur vi simmar o gar en del... hehe...
Har atit grekisk sallad som sa klart ar god, keftiki - supergott!, kalv, grekiskt pizza, gyros.... mums mums!
Och en massa rodvin har slunkit ner. Gott det med.

Julia o Jocke ar ocksa i Parga sa vi har traffat dom tva kvallar i rad nu. Forsta kvallen blev det massor med drinkar. Jag skojar inte! Forst delade vi pa en Happy Company pa Blue Bar... for 4-6 personer. Mer haftig an god, men anda helt ok... sen gick vi pa Sugar o  Veranda ocksa. Mysigt o skoj.
Sen andra dagen blev det middag p[ en italiensk restaurang. Gott o trevligt.
Efter det gick vi pa ett stalle o tog en drink sen blev det shopping for mig o Julia medan Matte o Jocke satte sig nere pa bryggan o tog det lugnt.

Vi har det iaf mkt bra har. Hade tankt hyra stora feta vespor o aka ivag... men vi maste visst ha motorcykelkorkort da. Sa antingen blir det bil, eller sa kanske det inte blir av... vi far se.

Vi ska iaf aka pa en batutflykt till Paxos, Antipaxos o Blue Caves innan vi aker hem. Ser ut som en riktigt harlig utflykt!

Nu ska jag borja rora mig tillbaka till hotellet.
Bilder far ni se nar jag kommer hem. Men jag lovar att det fotas flitigt!

Puss o kram,
Pia

Kommentarer
Postat av: idos

Låter som ni har det alldeles underbart :)
längtar att få se bilder :) kraam!

Postat av: Erika

Hej.
Ha det trevligt och brinn inte upp! Jag såg att det brann mycket i grekland.

2007-08-28 @ 22:21:31
Postat av: Sandra

Hmm, är inte avundsjuk! Här är det svalt och skönt, bara som mest 10 grader. (fast ni är väl hemma nu och känner det själva) Helt perfekt när man är gravid och överhettad!! Har inte läst din blogg på ett tag för datorn har haft ett litet cp-ryck och gjort texten pytteliten. Tog mig ett tag att fatta att det bara var att förstora den under rubriken "textstorlek"... Hur ska man fatta det?! Misstänker nu att det kaaan vara en viss liten dam som pinglat på tangentbordet.. Hoppas ni haft det bra och att vi ses snart!

2007-09-02 @ 20:23:18

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback