Adventstider

Nu är det snart jul och jag tyckte att det var dags för en uppfräschning av bloggen. Därför detta vinröda tema. I like it! Och jag börjar lära mig mer o mer hur jag ska förändra saker här på bloggsidan. Nice! Snart kanske jag t o m lyckas göra nån snygg ruta längst upp... hehe... vi får se!

Jag tänkte iaf berätta lite om vad som hänt mig den senaste tiden:

FREDAG:
... hade jag tid hos ortopeden kl 10.30. Jag fick börja med att vänta nästan 40 min innan jag ens fick träffa läkaren! Sen klämde, drog, slet, tryckte o stötte han i mitt knä för att kolla vad som gjorde ont, vilket var en hel del av det han gjorde... Men, självklart så visste han ju inte vad som var felet utan bestämde sig för att rådfråga en överläkare. Detta tog ytterligare 15 min väntan. Sen kom han tillbaka, sa att jag ska få remiss till magnetröntgen och att han skulle sjukskriva mig så länge. Att skriva ut det papperet tog ca 20 min. Jag var helt övertygad om att jag skulle få parkeringsböter under tiden jag var där. Men jag hade supertur o slapp undan det iaf!
Nu är det alltså bara att vänta på att få komma till röntgen och det kan visst ta tid. Håll tummarna för att det ska gå fort!

Efter det blev det lunch och planeringsmöte med Jessica. Vi fick riktigt mycket gjort och när vi planerat klart gick vi på stan en sväng.

Jag var helt slut när jag kom hem så det blev att vila en stund innan jag begav mig av till Byske för att se Idol hemma hos Petter o Lisa. Jag kom dit rätt lagom för att få veta vem som gått vidare. Men jag följer ju ändå inte Idol så det gjorde inte mig något. Det var riktigt trevligt och det blev så att vi stannade till kl ett på natten. Fick gulla med både Malte och Moa, så det var ju lite svårt att slita sig...




LÖRDAG:
På lördagmorgon steg jag upp tidigt, plockade upp Maya och Jessica och körde ner till Umeå. Jag o Jessica skulle fara ner för att peppa på våra klubbkamrater på Norrlands cupen 2. Tävlingen skulle börja tio, men när vi kom till umeå (ca 10.10) så hade de tävlande fortfarande inte fått komma in i hallen. Då följde vi med Maya ner på stan för att hinna med lite shopping. Tyvärr så fick Jessica akut ont i magen, så det blev inte så mycket shopping gjord. I stället så fick jag skjutsa upp henne på akuten, stackarn! Sen åkte jag till tävlingshallen o hejade på Vickan som gjode sin premiär i -55!! Första matchen gick galant o den vann hon på ett säkert sätt. Skönt!
Sen blev det lunchpaus (kvart i två) och jag for in en tväris på stan igen. Träffade Per o skulle ta en kaffe när Jessica ringde o sa att hon var redo för hämtning. Så vi ilade iväg till sjukhuset, plockade upp henne o sen gick vi till Subway så att hon skulle få i sig lite mat.
Efter det åkte vi ut till hallen igen och vi hann se ca 4 matcher innan tävlingen var över. Men jag fick iaf se alla Vickans matcher. Det var viktigast för mig!

På kvällen var det dags för första uppträdandet på Aurum. Självklart var det försenat, men efter att jag sagt ifrån lite surt så fick vi iaf dansa redan en kvart efter utsatt tid och var klara redan halvelva! Det gick superbra o tjejerna dansade jättefint. Så det kändes väldigt bra.

På kvällen tog jag det bara lugnt. Skönt!

SÖNDAG:
På söndagen var det alltså redan första advent! Tänk så otroligt fort tiden går!
Jag har börjat adventspynta lte smått, men vi ska försöka ta tag i det lite mer imorgon.

Nu ska jag leka vidare!
Ha det så bra!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: ida m

Jättefin blogg! Önskar jag också kunde fixa min men jag är GALET otekniskt!
Kram på dig!

Postat av: Sarah

Tycker det verkar som om det är dags för en egen liten en snart. Men tills dess får du ha våra till låns :o)

2007-12-04 @ 23:09:53
URL: http://mosar.blogg.se
Postat av: Per

om du lär dig den här Pia:
http://www.youtube.com/watch?v=C__CI-LQIBw

;-)

//Per

2007-12-04 @ 23:12:47
Postat av: Mayo

Jag gillar din nya design. Snyggt, fast inte lika juligt som min. :)
Julbak snart?

2007-12-05 @ 18:52:20
URL: http://mayan.blogg.se

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback