Äntligen bloggdags!

Hej!

Nu har det varit fullt upp ett tag och jag har verkligen  inte haft tid att sätta mig ner vid bloggen och skriva.
Idag är jag ledig så nu ska jag hugga tag i det här innan det helt plötsligt har varit midsommarhelg och det ska skrivas om det! :)

Jag har börjat jobba på campingen. Typ heltid... hehe, det är oftast 40h i veckan, men ibland 32. Jobbar fyra dagar, är ledig två. Så vissa veckor blir det tre lediga dagar. Än så länge är det inte mycket liv på campingen. Vi har öppet caféet, men vi har inte många kunder per dag. Detta kommer att ändras fr o m torsdag och midsommarhelgen. Sen börjar svenskarna ha semester... och veckan efter det NORRMÄNNEN! Och då blir det livat!

FREDAG:
Jobbade med att ställa i ordning caféet.
Åkte in till stan, repade änglar i skelleftehamn. Promenerade med Jessica.

LÖRDAG:
Dansade Änglarna på Johannes, Katjas sons, dop.
Jag och Jessica var kompisarna. Passar ju oss bra. Det gick fint att dansa i kyrkan och sen efteråt så fick vi sallad och tårta i församlingshemmet.

image130

Efter dopet kastade vi oss in i bilen o körde till stan. Gick omkring där en stund och shoppade lite?
Sen vart det jättestressigt... hem, duscha o packa ihop allt på typ en halvtimme - 40 min! Ojoj!
Sen cykel till Lena, Jessicas kompis, där vi åt middag och förberedde oss för partyt.
Det var supergoda pajer och jag drack ett gott rosévin.

image131

image132

Sen vidare till Calles där vi satt på uteserveringen och tog en drink.
Och efter det Station 8. Det var förvånansvärt bra musik och jag hade riktigt roligt! :)

SÖNDAG:
Jobb i Byske. Fler kunder än väntat.
På kvällen börjar vi repa in midsommardansen vi ska göra uppe vid kyrkan.
Jag, Maya, Emelie Norqvist, Malin Morin, Malin Frank och Sofia Dahl. Bra gäng!
Det kommer nog att bli riktigt fint och det gick superbra att repa! De lärde sig dansen på en timme och sen dess har vi haft två till rep! Muy bien! :)

MÅNDAG:
Jobb, jobb, jobb... först camping, sen balettföreningen

TISDAG:
Se måndag... plus att jag for till Jessica efter dansrepen och uppvaktade henne på 24-årsdagen!
Grattis, babe!

ONSDAG:
Idag. Äntligen ledig!
Så nu har jag tvättat hela förmiddagen... och så borde jag väl städa? :S

Nu peppas det inför imorgon och LANTERNANPREMIÄREN!!!
Bästa nyheten igår var att vi får lanternankort även i år. Yes! Det behöver vi :)
Det blir brännboll kl 18 uppe vid badhuset. Sen grillning på lägergatan för min del. Och sen älskade, saknade, älskade Lanternan! I love it!

Jag hoppas att vi ses på torsdag?

Love, Pia

Kommentarer
Postat av: ida m

Tjabba tjena, kan ju inte låta bli att kommentera lite ;)
Jag måste börja med att hålla med om att musiken på Station8 var riktigt bra i lördags, säkert bara för att jag jobbade! men jag hoppas på att Lanternan tänker köra bra musik as usual. Han som spelade i lördags på statt brukar spela på Lanternan ibland.
Hoppas Trynet också hyr in nån sån bra!!
I övrigt har jag inte mkt att tillägga förutom PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP PEPP!!
Guuud vad jag längtar, synd bara att det är snooorkallt ute!!
Aja ses imorrn honey!
Ikväll ska jag bli fiin i håret ;) Puss!

Postat av: ida m

snygga bilder förresten!

2007-06-20 @ 13:17:30
URL: http://idos.blogg.se
Postat av: Pluttis

Jamen det var ju roligt att vi hann ses ett tag iaf.. Bättre lycka nästa gång, som i och för sig säkert inte kommer bli förrän om 2 veckor. "Sommaren e kort, det mesta regnar bort. Men nu är den här, så ta för dig. Solen skiner idag."

2007-06-24 @ 21:16:35
URL: http://mayan.blogg.se

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback