Decisions ;)

Tjenare Hallå!
Jag har just bestutat mig för att börja skriva på svenska på den här bloggen.
Anledningen till att jag tidigare har skrivit på engelska är för att min vän Mary, i USA, ska kunna följa med lite i vad som händer här hos mig. Men den engelska bloggningen kommer jag hädanefter att sköta från
http://piabur.blogspot.com . En annan blogg som jag just testat. Den verkar nästan lite roligare än den här, men ska jag ha två så är det ju mer logiskt att ha den engelska på en engelsk sajt.
Jag hoppas också att det här hoppet till svenska gör att jag kommer att skriva oftare. Det är ju ändå på något vis enklare att skriva på svenska...

Maya, för din skull har jag nu också ändrat så att rubrikerna är på engelska... hehe... det vore väl nästan lite väl mycket begärt att bara använda sig av ett språk? :O

Ikväll så har jag o Jessica gjort ett dansjobb. Vi dansade på något som kallas Livet är en fest. Vi hade ingen aning om vad det riktigt var för något... så vi vart lite överraskade när vi kom till Expolaris och det visade sig att vi skulle dansa för 600 ungdomar! Inte lite! Vi är ju vana lite mer intima uppdrag, där 40 st i publiken räknas som mycket.
Ikväll hade de dessutom byggt upp en scen och det var strålkastare o allt! ojoj! Det var vi verkligen inte förbereda på. Men det var så himla roligt! Publiken var asbra!
De klappade med i musiken o hurrade o verkligen uppskattade att vi dansade för dom. Så vi är båda jätteglada o nöjda över kvällen. Och inte blev det sämre av att Norran var där o fotade...
Vi bara måste komma med på bild imorgon! :D

image32

Jo, just det ja... jag har även gjort några andra beslut. Jag har bestämt mig för att stanna kvar här till hösten. Ska försöka försörja mig främst på dansjobb. Dels som danslärare, men hoppas även på att få uppträda och underhålla lite mer. :) Sen får ni se vad som händer efter jul! ;)

Ha de bra!
kram, Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Pia, din lilla linslus. :P Fast jag är ju likadan. Jag hoppas nån tidning kommer på utställningen. :D Det vore kul!
Och så bra att du skriver rubrikerna på engelska, annars förstår jag inte vad det står. :P

Postat av: Mary

Well I had to use a swedish to english translator. But think I got most of it. I'll keep checking on your other blog :)

Mary

2007-05-18 @ 03:23:55
URL: http://sillygoose20.blogspot.com/
Postat av: Ida

Vad kul för er att det gick bra :)
Vi ses imorgon , då blir det partajj! En kompis från Skellefteå ska också komma , men vi får väl förfesta lite här innan det blir Mayas fest!

2007-05-18 @ 16:30:37

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback