Idag...

har varit en riktigt bra dag! :D

Tack för den! ;)


Hade tänkt nöja mig med att skriva så... men, ok då! Här kommer lite mer utförligt!

Jessica kom o hämtade mig vid tolv. Sen körde jag oss till Umeå. Automat! haha. Men det var ju lugnt!

När vi kom fram så hämtade vi ut biljetterna.
Sen träffade vi Per o drack några koppar kaffe o pratade på Mekka. Riktigt trevligt!
Efter det blev det shopping... jag köpte ett par jeans. Och det var bra, för det är ju egentligen bara det jag behöver. Hoppas nu bara att tjejen i affären har rätt o att de går ut sig en halv storlek. Annars blir det jobbigt! :P
När vi shoppat klart så blev det middag på en kinarestaurang. Det var helt ok :) (fast jag åt ju Kina i lördags också)
Och efter maten så var det dags att gå till Idun o se Israel Galvan + crew.

Det var riktigt kul att se. Men ännu roligare att lyssna på. Duktig gitarrist, duktig sångare o bra stampar. Många rytmer (fötter, händer, klappar, fingerknäppningar mm). Själva dansandet var väl inte alltid så snyggt... kändes väldigt experimentartat. Kändes lite som att han mest dansade för sin egen skull o inte för våran.
Vissa glimtar som var riktigt bra. Hans kroppsspråk var rätt "fult"... humoristisk, minimalt, många återkommande rörelser. Men klart sevärt. Dock så kan jag känna att jag saknar volangerna o det kvinnliga. Det sensuella och det känslostarka inom flamencon. Det traditionella. Det kändes som att musiken var traditionell, men dansen modern...

Efter föreställningen så var det Jessicas tur att köra. Hemresan kändes som att den gick mycket fortare än ditresan. Vi hade 1000 saker att prata om o det var rätt skönt att sitta i en liten bubbla i mörkret o bara snacka. Quality time!

NU: verkligen dags att sova! Imorgon blir det dans på bion! ;)

Sov gott, mina vänner!
Kramar, Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback