Kanelbullens dag

image390
Idag är det kanelbullens dag. Jag har ätit tre st kanelbullar. Nu så här på kvällen valde jag dock mandelkubb före kanelbulle, fast att jag har två bullar kvar. Vad ska jag göra m dom? Kanske äta m lite fil imorgon bitti?

Jag har varit i Byske idag o hälsat på hos Sandra. Det var där den första kanelbullen intogs. Lisah o Malte var där när jag kom dit. Men Malte låg förstås o sov tills dom skulle fara. Anja däremot vaknade medans jag o Sandra var ute på en prommis i det fina höstvädret. Så stor hon har blivit! Oh, herregud... nu är jag en av alla dom där tanterna som går omkring o säger "men oh, så stor du har blivit"!!!
Men hon hade ju det? Länge sen jag träffade henne nu. Var säkert i somras när de var ner på caféet o åt glass (och gurka för Anjas del). Hon är fortfarande otroligt söt o pratade massor. Hon var en hejjare på att säga Pia t ex :)
Just när jag skulle fara så kom även mormor o agnes på besök Det var skoj. Speciellt Agnes entré! :D

Sen när jag kom hem till stan så handlade jag fem st kanelbullar för 20 kr på ica. Sen for jag hem o jag o Matte åt varsin kanelbulle innan vi skulle iväg o jobba båda två. Jag önskar att jag fick en tia varje gång jag skrev ordet kanelbulle på min blogg.. :)

Undervisningen gick bra. Men jag är så otroligt trött! När ska jag hämta mig från förkylningar o skador egentligen? Känns som att allt tar så mycket kraft!

I pausen mellan dansklasserna så träffade jag mamma o drack en kopp te på waynes. Det var mysigt. :)

Imorgon så blir det först att gymma. Vi ska lägga på tyngre vikter imorgon - exciting! :D
image391

Sen halvfyra så är det dags att sätta sig på bussen till Umeå för att se Cullbergbaletten! Ser verkligen fram emot det. Tror att det kanske blir det coolaste jag nånsin sett i dans. Det är 40-årsjubileum o man får se utdrag ur flera av deras kändaste danser. Dom jag hört talat om men aldrig sett. :D Sååå himla kul! (se
program)
image392


Det blir för övrigt en höst kantad av otroliga mängder dans. Bara att njuta! :)

Kram kram

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback