helg igen

I fredags var jag ledig. Då följde jag med Jessica till IKEA. Det var otroligt kul att få göra något annat som omväxling. Nåt annat än att jobba och stressa alltså. För det börjar kännas som att det är det enda jag gör nuförtiden. Kände innan vi åkte att jag stressade upp mig massor över det också och att jag inte hade tid att fara och så. Men jag tror det var precis vad jag behövde!
Jag var mest med som sällskap och hade sagt åt mig själv att inte handla så mycket. Och jag tror jag lyckades klara mig på ca 5-600 kr inne på IKEA. Sen blev det ju en tripp till Finland också där jag brände lite pengar. Men allt som allt inte särskilt dyrt. Bra jobbat!
Jag o Jessica har inte haft tid att ses lika ofta som tidigare nu och det har verkligen märkts. Perfekt! tänkte vi, vi kan prata hela vägen i bilen! Och jo, det hade man ju kunnat. Men det visade sig att allt pratat kom igång lagom till lunch och kaffe. Kanske vi måste äta för att riktigt prata? Hehe. Kan också ha att göra med att vissa av oss (jag) har lite svårt att vakna till på morgnarna och kl åtta är jag en anings fåordig.
Det var iaf en superdag! Väldigt roligt och trevligt och som sagt välbehövligt.

Lördag var en lång dag. Först ner en sväng på stan, förbi o spanade lite på sparringen (saknade Vickan som inte var där), handlade, jobbade fyra timmar... kom hem vid sju, åt middag hemma hos oss o bjöd maya o simon, sen försöka göra sig snygg o så vidare till partaj hos Sven. Mera stress alltså. Men när vi väl kom dit var det trevligt. Sven o hans kompis Sofie försökte blanda kompisgäng. Trevlig tanke, men jag tyckte inte det blandades så bra? Byskefolket satt vid bordet, stadsfolket i soffan. Jag försökte blanda mig lite.
Sen fortsatte vi ner på Station och jag o Sven visade hur det ska gå till på dansgolvet! :D
Ovanligt bra musik faktiskt. Skoj! Dock en låt som jag kände att jag kunde riktigt släppa loss till. Really nice!

Sen idag har det varit jobb. Började lära ut dansen till vårföreställningen till min moderna forts grupp. Den blir lite konstig, men jag tror det kan bli rätt bra. Såg snyggt ut när de gjorde början av dansen. Coolt coolt! Och skönt att äntligen ha kommit igång. Bara barndansen kvar då...

image771 
Kusinerna B rockade dansgolvet på Station 8 lördag den 13 april 2008. Bilden är från sommaren 2007.

Kommentarer
Postat av: Frida

Yes yes... Shär har du aldrig sett mig förr Pia =) Hårmodell... Trivs i "mitt nya jag", men naturligtvis är det idag inte ens hälften så snyggt som när en frisör har fixat det... Bilder kommer på bloggen under morgondagen.

Tjing tjing!

2008-04-14 @ 19:52:49
Postat av: Mayolito

Shake that ass tonight!
Ja det ska vi göra. Pepp peppelipepp Pipen!! :D


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback