En hektisk dag

Hej!

Nu är matfesten igång för fullt i Skellefteå. Snacka om trevlig festival egentligen! För vad är godare än mat? :)
Jag och Jessica var ner och åt lunch idag. Vi hittade även Matte och Mike som vi sällskapade med en stund. Riktigt trevligt. Både jag o J åt lax med ört... potatis och creme fraiche med saffran. Det var gott, men ganska snåla portioner. M&M åt renklämma... eller en renupplevelse tror jag det hette. Mike kompletterade även med ett smakprov (ganska mkt mat) etiopisk mat. Jag smakade lite på brödet, men i övrigt lät jag den vara. Såg spännande ut.

Kl 21.00 var det dans med Sardine Sauvage - vilda sardiner...
De hade smällt upp ett 12 m högt torn där de dansade och hängde i linor osv. Det var rätt coolt. Snygg ljussättning, speciellt när det började skymma ute. De hade tajmat föreställning precis till att det övergick från ljus till mörker ute. Fast det tror jag var mer tur än planerat. Själva klättrandet upp och ner hade kanske kunnat kortas ner lite. Det var snyggt och det var imponerande med vilken lätthet de kunde vrida och vända på sig i luften. Men 25 min var lite långt.
Här är en bild jag googlade fram, det är alltså inte från ikväll. Klicka på den så kommer beskrivningen som matfesten lagt upp:


För er som bor i krokarna kan jag tipsa er om att gå förbi och kolla imorgon. De har nämligen ett till uppträdande då. Tror det är samma tid, kl 21, imorgon också. Det är på volleybollplanen på Nordanå, men ni kan ju alltid hålla ögonen öppna så ser ni nog tornet. Det finns även ett gammalt klipp på youtube om ni söker på sardine sauvage (tyvärr funkar det inte just nu att lägga in klippet här, men inte så svårt att söka heller).

Ja, jag vet inte hur mycket roligare ni tycker att det här inlägget blev. Det är iaf med en bild. Men för ikväll så räcker det med bloggande för min del. Nån dag så ska jag ta och lägga upp lite bilder på när jag och Julia badade här om veckan. Eller kanske nåt annat roligt. Men tillsvidare får ni hålla ut med det här!

Jag ska gå och läsa om Dracula och se om jag törs somna sen....
/Pia


ps.
Grattis Karolina - 30 år!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag sa efter förra årets matfest att jag skulle promt dit i år då jag aldrig varit där och bara hört så bra om den. Tyvärr så har jag missat att det är i helgen och är förstås gräsänka så det blir inget i år heller :(! Får satsa på nästa år!!!



Håller med...mat ÄR gott!!!

Postat av: Maya

Ja, man får väl se om man lyckas pallra sig dit.. Blev ju lite tokigt idag... Men kanske att vi kan fara dit imorn om inte annat?

Btw, har internet i lägenheten nu. eller jag snodde från nån. :P

Puss

2008-08-23 @ 20:13:07
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback