Lördagkväll

Hej!

Idag har varit en riktigt slappardag för mig. Måste ju använda min enda lediga dag till vila :D
Har suttit vid datorn, segat i soffan, handlat på Maxi, ätit riktigt god middag m Matte o snart ska vi se en film m Maya.

Nu ska vi se filmen. Klistrar in nåt jag skrev tidigare idag:

Superbra/superdåligt

Jag är verkligen på bra humör nu. Känner mig bubblande glad och njuter av det :)
Jag tror det kommer från ett beslut jag fattat. Något jag ser fram emot massor! Vågar inte riktigt säga vad det är än. Känns som att så fort jag börjar sprida det så kommer det inte att bli av. Men det SKA bli av! Herregud, jag o Jessica skålade ju i sangria på det! :D
Vi hade en helt otroligt trevlig kväll igår. Så mycket som det fnissades o skrattades igår var det länge sen det gjordes! Vi drack iofs upp 1.5 l sangria på 1.5 timme också. Hehe. Men det var en superkväll! Var ner en sväng på Calles också och det var också riktigt trevligt. Fortfarande uppfylld av gårdagens glädje. I love it!


Sen kommer vi då till det superdåliga. Det är att jag nu vet vad som hänt med mitt knä. Främre korsbandet är av och jag har en spricka i menisken. Känns ju inte alls så kul. Det blir väl operation vilket känns jobbigt pga två anledningar, eller kanske t o m tre...

1) Jag är rädd för att göra en operation. Jag gillar inte alls sjukhus o tycker det har varit nog jobbigt när läkaren har dragit o slitit i mitt ben + när jag gjorde magnetröntgen! Finns massor m saker som är jobbigt med operation. Måste jag sövas? Läskigt! Måste jag vara vaken när de opererar så att jag hör konstiga läskiga ljud o kanske ser blod osv? Superläskigt! Kommer det är göra jätteont efteråt? Kommer det att bli massa fula ärr?

2) Sex månaders rehab. Hur jobbigt kommer inte det att bli? Måste jag vara sjukskriven lika länge (från dansen alltså)?

3) För att knät ändå blivit mycket bättre nu. Efter ca tre månader med ständig värk då jag vaknat på natten av att jag har ont och då jag inte velat gå långt osv så har det ju nu faktiskt blivit mkt bättre. Och det är så skönt! Kommer det onda att komma tillbaka nu? Jag vill ha mitt ben! Så jag kan dansa ut ordentligt på träning/undervisning, så att jag kan dansa ordentligt o ha superkul på statt ist för att låtsas att jag dansar o att det inte gör ont, så att jag kan våga hoppa, springa mm mm (men det gör jag inte nu  heller)

jaja, det där är bara några tankar kring knät. Men som tur är så är jag samtidigt så där otroligt glad o lycklig just nu. Så jag har inte hamnat i nåt deppträsk över knät. Det hade nog hänt för nån månad sen. Nu är det som bara parallellt glatt o jobbigt. :)


Långt inlägg... sorry! Förstår om ingen orkar läsa...


Love you!

Puss, Pia

image658


Kommentarer
Postat av: Lisa

Kommer att bli spännade att kanske få höra sen vad det är för beslut du bar fattat!! Och knäet kan ju bara bli bättre hur som helst, låter kanske klokt med operation när du ändå är så pass aktiv som du är.. Hörde att förut fick bara de som var sportsligt aktiva operera annars sket de i det!! Låter konstigt men det ska nog gå bra ska du se..

Postat av: Ida

Jag läser alltid det vet du:) Och jag glädjs med din glädje:)
Hoppas det går bra för dig och att vi andra snart får ta del av denna supermega plan?! :)
Kraam!

2008-02-17 @ 00:06:47
URL: http://idos.blogg.se
Postat av: pet

haj!
nja, löneförhöjningen var inte spontan... :D bad om ett möte med nya chefen om att prata lön och även han tyckte att vi var underbetalda så han frågade vad vi ville ha och tyckte att det jag begärde var rimligt. känndes redigt bra! :d

2008-02-17 @ 23:22:04
URL: http://dobbido.paltkoma.se
Postat av: Emelie

jag ska lära mig trolla pia så ska jag trolla ditt knä bra igen! annars kanske det finns nått pencillin, leta på apoteket i hyllan"konstiga namn" hittar du säkert nått som hjälper!förresten dansen, ska vi ha nått extra rep inför atorp elelr nått? känner mig lite offside! kraaaam

2008-02-18 @ 21:38:40

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback