Joel 30 år

Igår firades det att Joel har fyllt 30 år. Det var en väldigt trevlig dag/afton/kväll/natt med många aktiviteter.

Klockan tolv samlades nio personer och blåste upp sina gummibåtar på mobacken. I regnet. Sen kämpade dessa tappra själar vidare och gled längs med strömfåran ner tills stan. I regnet. Men trots att det var lite kallt o lite regnigt så var det en väldigt trevlig färd.

Vi klev ur båtarna vid bryggarbacken kl tre och sedan gick vi skilda vägar. Jag o Jessica passade på att ta en kaffe och lite go'fika på Ainas. Jag kom hem strax före fem och hoppade in i duschen för att göra mig klar för nästa etapp av festligheterna.

Vi grillade och åt middag tillsammans vid Alhem. Solen hade tittat fram och vädret var helt underbart på aftonkvisten. God mat, trevligt sällskap och bra väder. Kan det bli bättre? Verkligen sommarkänsla på det.

Efter maten så tog åldersolympiaden vid. Två lag - eStatt med äldre och ett med yngre. Jag var på det yngre.

1. "Irländsk julafton"
Stafett där man ska snurra tio varv med pannan mot en pinne o sedan försöka springa tillbaka och klappa av nästa person. De flesta av er har säkert provat nån gång och vet att det inte är så lätt. Det var många som trillade omkull och få som kunde springa någotsånär rakt. Väldigt underhållande.
Det yngre laget vann.

2."Springa med en pinne fastklämd mellan benen, en femma på ögat och snurra en handduk ovanför huvudet"
Ingen aning om lekens riktiga namn. Men ni förstår vad den gick ut på, va? Det var även här en stafett, men den här gången fick vi toppa laget med fem deltagare. På det yngre laget innebar det Benjamin, Magnus Björk, Anton Boström, Sven och jag. Och vi utklassade "gamlingarna"!

3. "Stafettkubb"
Ännu en stafett. Här skulle man kasta ner en kubb i taget, från ett till fem. En person kastar, nästa springer o hämtar pinnen, kastar... osv. Det var väldigt jämnt och sista kubben på båda lagen slogs ner med bara sekunders mellanrum. Sedan var det dags at pricka kungen. Och det lyckades gammeln med först. Så den grenen vann dom

Dessa tre grenar översattes till poäng. 5 till gammeln, 10 till oss. Och sedan var det dags för "Scavenger Hunt" - den sista och avgöranden grenen där vi skulle jaga poäng i form av saker eller händelser. Exempel på dessa var:
* Få en puss av en 65+-åring
* Gå upp på scenen när ett band spelar
* Hämta 20 tältpinnar
* 7 sorters bär
* Kort på 2 st bröst
... och en massa VÄRRE saker! (som censureras på min blogg)

Även här var det jämnt och det blev munhuggning och diskussioner när poängen skulle räknas. Hade i detta läge kanske underlättat med en opartisk domare? Hursomhelst så slutade det med vinst till vårat lag!

Efter det gick de flesta in på station, men det var massor med folk och väldigt lång kö så de var även flers som gav upp och gick hem eller på andra ställen.

Jag hade en väldigt trevlig kväll. Mycket lyckat, herr Joel!

Här kan ni se mina bilder från kvällen:
Joels 30-årsfest

Imorgon drar jag iväg på en liten road trip.
1. Åker bil med Sofie till Laxå och sover där en natt
2. Tåg ner till Göteborg m eventuell utflykt
3. Tillbaka mot Örebro m tåget och hälsa på Julia
4. Via Stockholm och hem igen.

Ha det gott!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Ida

Ååååååååååh ska du till Julia, nu blev jag ruggigt avundsjuk! Krama om henne från mig!!

Postat av: Anonym

Fan vad kul det lät med Joels fest....



Ska bli jättekul när du kommer. Jag längtar!!

2008-07-20 @ 15:42:15

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback