Sören, Måns, Rolf, Staffan...

... männen man passerar längs vägen är många. Upp till Happis alltså! :D

Idag har jag, mamma och Maya varit på IKEA. Vi tog peggan upp. Jag slapp köra på ditvägen o satt o halvsov så gott i framsätet. På vägen hem däremot körde jag hela vägen till Båtvik från Haparanda.

Vi hann med både Alko och IKEA, men inget mer. Och tur var väl det för annars hade jag varit helt ruinerad vid det här laget!

Det blev en hel del handlat. Massor med olika ljus (precis enligt planerna), ramar till några bilder jag har, ramar till några nya bilder som jag köpte där, gardiner, påslakan, servetter, skärbrädor, upphängning till halsband och en väldigt försenad födelsedagspresent åt Mattias (vågar dock inte avslöja den här än ifall han skulle gå in o läsa). Allt som allt hamnade jag på dryga 2000 kr. Eller... ja, 2500 kr om man ska räkna in det som handlades på finska sidan också!

Man kan säga som så att bilen var FULL när vi skulle hem!
Här kommer några bilder som tagits under dagen:

 Maya shoppas i Finland :D
 Mamma och jag testar stolar
 Mayo och jag testar en rund säng, bara för att den var rund...
 Titta! En garderob som man kan sitta i! Måste provas!
 Baksätet - här skulle även Maya rymmas
image717
Bagageutrymmet = PROPPFULLT!

Vi hade en riktigt trevlig dag om än man har lite shoppingångest så här i slutet av den.
Men fint kommer vi att få hemma! :D

Nu ska jag se om jag kan sova snart. Är lite uppe i varv fortfarande.
Godnatt!
/Pia

PS.
Maya myntade ett nytt uttrryck idag. Efter några timmar i bilen säger hon "jag har fått träröv". Alltså träsmak i röven, fast lite kortare :) Helt briljant!

Kommentarer
Postat av: maya

Ja efter 2,5 timme i en bil är det nog ganska lätt att få träröv. :)
Riktigt kul igår, en massa nytt till hemmet. Du får komma till mig o kika sen hur snyggt det kommer bli. Och jag ska såklart komma å kolla hemma hos dig oxå.
Puss

2008-03-05 @ 17:25:23

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback