The transformation has begun

Ja, nu är det dags att omvandla vardagsrummet till vår/sommar-mode (för att blanda svenska o engelska och irritera folk där ute som inte gillar det :P) med hjälp av lite prylar jag köpte på IKEA. Det handlar då om gardiner, ljusrosa ljuslyktor, vita filtar, rosa ljus mm. Det är inte alls klart än, men här kan ni se en början...

 Half n half          Närbild

image720

Ja, gardinerna ska strykas och kapas, det ska köpas in nåt rosa att hänga ner i fönstret (alt vitt eller glittrigt) ist för de röda lyktorna, det ska införskaffas några nya kuddfodral till soffan (minst ett rosa) från indiska och det ska eventuellt testas med en matta som mormor har. Dessutom ska jag upp med nya tavlor och köpa några nya blomkvistar till en vas (i rosa o vitt.. kvistarna alltså. Jag tänker mig typ japansk körsbärsblom).
Men sen tror jag nog att jag kommer att vara rätt nöjd med mitt "nya" vardagsrum. Iaf efter en ordentlig omgång dammtorkning och dammsugning...

Over and out...

image721


Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det härligt att vi går mot ljusare tider? Då behövs ju även en makeover inne som du säger!

Tänkte meddela att vi har pubkväll i byagården ikv. Vi visar hockey+schlager på storbild och avslutar med singstaaaaar! Vore skoj om ni har tid att titta förbi. Det låter som att det blir en del folk...bl a Sandra, Sara o Jonny, Lorran o ev Frida.

Postat av: maya

Jag tror det kommer bli superfint hemma hos dig med. :) Somrigt o fint. Ljust fram för allt. :)
Jo om du nu ska ta mommes matta så kanske jag kan få låna den du har nu? :)
Floran ikväll?

2008-03-08 @ 09:52:52

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback