Dansföreställningarna nalkas!

Ja, nu är det snart dags för vårföreställningarna!
Det börjar kännas både jobbmässigt och tankemässigt. Det uppfyller nästan hela dagarna, och ibland även nätterna då jag drömmer om danserna.
Sitter just nu på jobbet och säljer biljetter till föreställningen. För tillfället är det inte så mycket folk, så jag tar en liten break och skriver ett snabbt inlägg (om man gör reklam för föreställningen så är det väl nästan att jobba?).

Reklam:

Lördag 7 juni kl 14.00 och 18.00 är det föreställning!

Söndag 8 juni kl 14.00 och 18.00 är det också föreställning!


Det är olika grupper som dansar lördag och söndag. Det är bara att kolla upp vilken ni helst vill se och sen komma och titta! Kanske t o m passa på att se dans två dagar i rad?
Biljetterna kostar endast 50 kr och dom kan ni köpa här hos mig, på Kansliet. Öppettider: mån-ons 10-14 samt måndag kväll 18.30-20.00 medan vi säljer biljetter.

Det är alltid roligt att se dans.
Jag tycker dessutom att det vore kul om ni som känner mig kommer och kollar. Då kanske ni förstår vad det är jag håller på med alla kvällar (som jag inte har tid att träffa er).

Kan även meddela att jag nu gjort klart 8 av 9 danser. Wohoo! Känns skönt.
7 av 9 grupper har fått lära sig hela dansen. Nr 8 lär sig slutet på sin dans imorgon. Och sen är det en dans kvar att göra slutet på då... och det ska göras före onsdag för då ska musiken lämnas in!
Så då får de lära sig slutet på torsdag på sin danslektion. Känns verkligen skönt att koreografidelen börjar vara klar!
Det är helt klart svårt att koreografera 9 st olika danser! Ibland känns det som att allt blir likadant. Fast det vet jag att det inte blir.

Nu är det ju nästan bara det roliga kvar:

FÖRESTÄLLNING!!

Ska bli så himla kul! :) Jag längtar! Fast jag inte ens ska vara med själv och dansa...

Kom och titta på vad vi har jobbat fram under det här året.
Alla danslärare och elever har jobbat hårt för detta.

Några bilder från förra årets föreställning:

"Nattälvornas Äventyr" (Partyälvorna)


Did I lose my mind? (Psyket)

Kommentarer
Postat av: idos

Hahha ja, Byske är ju alltid Byske. Bara det blir bra väder så ska jag nog överleva sommaren. Får se till att hänga mkt på onsdagsstatt osv så jag inte blir totaly uttråkad i lilla Byske :P

2008-05-19 @ 20:56:32
Postat av: Erika

Åååh vad kul! jag vill kolla...men jag är ju härborta.

2008-05-19 @ 21:03:33
Postat av: idos

förresten, vilken dag dansar Maya och Emelie?

2008-05-19 @ 22:18:30
Postat av: Per

Så man kan egentligen kalla dig semi-professionell bloggare eftersom du får betalt under tiden du bloggar? :-P

2008-05-20 @ 00:01:10
Postat av: Ida

Ja jag vet faktiskt inte om jag har pallrat mig hem redan då. Får se hur det blir. Men om jag är i Byske kan jag ju komma!

2008-05-20 @ 15:10:51
Postat av: Maya

Åh vad jag längtar. Kändes riktigt bra idag på dansen. Bara vi får öva öva öva så kommer vi klara det galant. Och den andra dansen har det ju aldrig direkt varit nåt problem med. :) Ska bli kul det här. Jag är pepp!

Postat av: Maya

Åh vad jag längtar. Kändes riktigt bra idag på dansen. Bara vi får öva öva öva så kommer vi klara det galant. Och den andra dansen har det ju aldrig direkt varit nåt problem med. :) Ska bli kul det här. Jag är pepp!

2008-05-20 @ 19:19:32
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: mamsen

Jag längtar att se dina danser! De är alltid så bra, lite speciella. Du är!!! Och det säger jag inte bara för att jag är mamma, jag är oxå publik. :-)

2008-05-20 @ 20:31:30

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback