Lördag

Dagen började med ett jobbmöte. Vi hade möte angående ljuset på föreställningen. "Alla" danslärare (utom david och katerina) samt Fredrik Rydehäll som ska sköta ljuset. Lite konstigt att jobba på en lördag, men det var den enda tid som passade. Det gick iaf relativt fort och jag var hemma strax före tre.

Gick över till Bosse som jag sköter i helgen medans
Maya är och myser på hotell med Simon. Jag gav den hungriga katten mat, sen väntade jag tills han slutade sura och sen låg vi och myste på sängen. Bosse låg först o kurrade på min mage, sen flyttade han sig och somnade i min hand i stället. Mysigt mysigt!

Efter det så for jag o Matte och storhandlade på MAXI - 1900 kr handlade vi för! Men förhoppningsvis så ska maten räcka ett tag också. Handlade även tvättmedel, diskmedel, toapapper o annat tråkigt men nödvändigt.

När vi kom hem så tog det en stund att packa upp allt, men sen började vi laga maten. Grillspett! Och supergott blev det. Jag sitter här nästan i koma och skriver. Vi grillade fläskfilé, kryddiga korvar (mexica), champinjoner, scuash, paprika, rödlök och vitlök. Till det åt vi potatisgratäng och en smarrig sallad med babyspenat, rucola och en till salladssort som jag inte kommer på namnet på just nu (den är som små buketter).  Jag hade även gjort en guacamole till.
Det var superdupermumsigt! :D

Efter maten var det tänkt att vi skulle gå på bio. Men iom att jag satt och åt ända till 21.05 så insåg vi att vi inte skulle hinna. Vi ska sätta oss hemma i soffan o se en film i stället. Så fort jag slutat blogga vill säga!

Här kommer några foton på maten:

 Matte bygger spett
 Spetten grillas hett
 Sallad - lätt som en plätt
 Grillat är hett
 Snart är jag mätt


Nu är det dags för film!
Ha en trevlig helg.

Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: mamsen

Wow, den middagen såg verkligen ut att vara GOD! Jag förstår att det inte blev bio efteråt. :-)

2008-05-18 @ 14:41:14
Postat av: Anonym

Maten såg fantastisk god ut! Måste få ditt recept på guacamolen!!

2008-05-18 @ 20:33:57
Postat av: Johanna

Men GUSIS så hungrig jag blev nu helt plötsligt! Det såg ju ut som värsta drömmiddan ju!

Postat av: Pernilla

Vilken kanonmiddag. Vart supersugen på grillat, måste kanske "glömma" vädret och grilla i alla fall.

2008-05-19 @ 09:25:20
Postat av: Mayo

Mmmm så gott det ser ut. :)

Och tack ska du ha syrran för att du tog hand om lilltrollet åt mig i helgen. :) Det va schyrre!

2008-05-19 @ 10:36:33
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback