1x3

Hej!

Jag hade tänkt bli en sån som bloggar lite varje dag.
Då blir det inte så jobbigt att uppdatera om allt som hänt sen.
Men se så bra det gick!

Det här inlägget kommer att handla om:
1. Föreställningen i Umeå
2. Senaste besöket hos sjukgymnasten
3. Inflyttningsfesten i lördags
+ eventuellt lite om idag.


1.
I onsdags åkte vi till Umeå för att se Turquesa como el limon (turkos som citronen).
Abbonnerad buss. Full med dansare. Dansgymnasiet, dansväxthuset, lite dansare från föreningen (mest flamencotjejer då), Tom, Lena, Susanne, Karolina och jag.

Det var otroligt bra!
Jag tror att jag hade gillat det hur det än varit, bara för att det är flamenco. Men det var faktiskt bra på riktigt!
Lite märklig inledning, skulle vara lite modernt på nåt sätt. En djupare mening. Men det blev för lite av det och det hade de lika gärna kunnat skippa.

Men dansen!
Två dansare. En ung, ny lysande stjärna på flamencohimlen - Rocio Molina - som briljerade med sin teknik.
Och en äldre, bastant kvinna som dansade mer traditionell flamenco med jättevackra arm- och handrörelser.
Och de kompletterade varandra väldigt bra.

Sen var så klart musiken väldigt bra också.
Och otroligt bra introduktion innan!

Så härligt att få åka iväg till Umeå och se dans. Och flamenco dessutom!


2.
Dagen efter bar det av till Umeå igen - denna gången för att träffa sjukgymnasten på idrottsmedicin.
Det gick INTE bra. Han var inte alls nöjd. Allt var bara skit.
Inte bra att jag fortfarande haltar, inte bra att jag inte kan böja benet mer, inte bra att jag inte kan sträcka benet mer, inte bra att jag inte är starkare än vad jag är...
INGET var bra.
J-vla skit.
Inte alls roligt. På nåt sätt. Ganska deppigt faktiskt.
Speciellt inför nästa termin och vad jag vill göra och vad som kommer att gå göra. Verkar vara två helt olika saker.


3.
Inflyttningsfest i Byske i lördags. Frida, Lourens och Konrad har i dagarna flyttat in i sitt hus på Mantelgatan och bjöd till fest. Tyvärr så kunde inte Matte följa med eftersom han jobbar.
Det var en trevlig kväll, men jag for hem redan vid halvelva. Körde bil och började känna mig lite trött, så det var bäst att köra hem medans jag var vaken!
De har fått riktigt fint på nedervåningen i sitt jättestora hus. Uppe har de inte hunnit börja än, men det kommer att bli väldigt bra. Shit, va stort alltså!

    

Före inflyttningsfesten var vi till Båtvik och smygfirade pappa på farsdag en dag för tidigt.
Mamma och pappa hade gjort jättefint med trerätters middag och marsaller ute på gården. Lyx!

Först bjöds det på förrätt med räkor, paprika, vitlök, basilika, balsamvinäger och olivolja som var supersmarrig.

Sen följde en italiensk fiskgryta med ris - tillagad på superfärsk fisk upplockad samma dag. Mums!

Efter det efterrätten som bestod av chokladpudding, vispad grädde och mandarinklyftor.

Allt var väldigt gott och det var trevligt att komma dit och äta finmiddag.
Även Totte hade hittat finmiddag.... (se bilder)

     



Om dagen som gått finns inte mycket att säga. Jag har jobbat elva timmar. Från 9-21 med en timmes rast för middag. Pust och stön... rätt trött nu. Men svårt att slappna av.
Imorgon bitti ska jag till en sjukgymnast här i Skellefteå. Det ska bli spännande. Men det är väääldigt tidigt, speciellt med tanke på att jag har jobbat så mkt idag.

Dags att sova!
/P

Kommentarer
Postat av: sarah

Vill du förändra livet för någon i nöd i jul?

Ta en titt på detta inlägget;



http://obeskrivligpassion.blogg.se/2008/november/julklappar-fran-hjartat.html

2008-11-13 @ 12:48:07
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det är Hjalmar, min brors son och Maltes kusin.

Hur är det med dig då?? Någon inplanerad byskeresa snart?? Tänkte ha en liten glöggkväll framåt jul, vet inte riktigt än när men jag kollar iaf runt lite och kollar om det finns intresse..

2008-11-16 @ 22:28:27
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback