Dans i Novembermörkret

Hej!

I lördags hade vi föreställningen Dans i Novembermörkret på Nordanå.
Jag har fixat och trixat och ordnat med allt möjligt praktiskt inför detta.
Kontakt med ljud och ljus från Norrdans, kontakt med Svenska Balettskolan, Strömbacka, es dans i Skellefteå och med alla våra danslärare.
Ordnat program, både ordning, design och tryck. Letat sponsorer. Köpt in fika och godis. Ordnat serveringspersonal. Kontakt med vakmästarna inför rep och övrigt vi behövt hjälp med. Skickat in pressmeddelanden till tidningarna. Skickat info till kommunens sida. Med mer mm mm...
Och kul har det varit! Men intensivt.

Och till slut så kom då själva dagen för föreställningen. Och även den var hektisk. Mycket att göra.
Men jag fick för en gångs skull titta på allt i år. Hade lite svårt att slappna av men det var trevligt att se alla. Trots att jag satt på kanten på tredje raden... inte bästa platsen direkt!

Efter föreställningen så var vi några danslärare som gick ut och roade oss. Först satt vi bakom scenen och pratade (eller... nere i köket alltså) och drack glögg. Mysigt! Och helt plötsligt var klockan kvart i tolv och larmet skulle gå om tio minuter!! PANIK! För inte hade vi gjort oss klara då. Så då gick vi över till Dansväxthuset, satte på en skiva, blandade en grogg och sminkade oss innan det var dags att ta oss till statt.
Väl där (ca halvett) så fick vi stå i kö i en evighet och kom in på station ca 01.15!
Köpte var sin drink, träffade ljud och ljus från Norrdans och hängde med dom. Pratade och dansade.

EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL!
Tack mina kära kollegor. Det här måste absolut göras om. Fast nästa gång ska vi börja tidigare så vi kommer in på statt tidigare... :)

Här nedanför kan ni se lite film som lagts upp på youtube från föreställningen, samt kolla in lite länkar angående Dans i Novembermörkret. Lyckat!

http://norran.se/kultur/article208097.ece

http://www.folkbladet.nu/?p=125097

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1315046



Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, herregud vilken helg.. ;) Vad mysigt att få se på så mycket dans! Och vilket jobb du gör! :D Blev ingen promenad i det fina vädret igår, dom ringde från jobbet (AVA), "i ren desperation" som dom uttryckte sig, så jag jobbade mellan 16.30-22. Rikitgt kul faktiskt! Man insåg att det finns något intressant att jobba med efter c-uppsatsen;) Och idag har det spöregnat sen typ 8..så då sov jag till typ nu istället;) Hoppas du har en rba dag! Puss


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback