ärtsoppa

Idag har jag jobbat. Sen fikade jag med Jessica. Och efter det så var det middag hos mormor och morfar. Mormor hade kokat ärtsoppa med en massa fläsklägg i. Jag som inte är så förtjust i ärtsoppan for mest dit för att få träffa alla. Mamma, pappa, matte och jag var där och åt. Och nu var det ett tag sen jag var hos mormor och morfar. Faktiskt så var ärtsoppan helt ok. Smakade salt och gott. Kanske för att det var så mycket fläsk i? Jag minns ärtsoppa som mycket mjöligare och tjockare, typ som en sås. Mormors var godare än tidigare ärtsoppor jag ätit.
Upp och ner för trappen så fick jag åka morfars trapphiss! Ganska coolt. Men låååångsamt gick det.

Googlade efter en bild på ärtsoppa, men det såg inte alls aptitligt ut! Att lägga in en av dom bilderna skulle vara att förnedra mormors ovanligt goda ärtsoppa.


Bjuder på en bild från mormors födelsedag i stället.

Hoppas alla har haft en bra dag!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Julia

Mums ärtsoppa=) Här nere äter dom ärtsoppa varje torsdag med plättar..skumt, skumt, skumt.. eller är det bara jag som tycker det? Jag ska nog också färga håret mörkt nästa gång, är så fint med mörkt! En kompis till mig här klippte av sitt jättelånga hår idag och skaffade samma frilla som Victoria Beckham har nu, skitsnyggt blev det, men snacka om en drastisk förändring=) Puss

Postat av: Ida

ååh ge mig sommar och grön gräsmatta igen :)

2008-10-20 @ 21:20:06
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag vill oxå åka morfars trapphiss!! :) Men jag är inte så avis på ärtsoppan. Däremot hade det varit trevligt att träffa momme o moffa. :) Och dig! :-*

2008-10-20 @ 21:29:59
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback