Bilder från dagen i Båtvik

Det var trevligt att åka till Båtvik idag. Komma ut lite. Skönt med lite frisk luft och att få träffa mina mammor och pappor.
Det mest spännande var vattnet. Ojoj, vad det har stigit! +104 cm över normalt. Det är mycket! Det kan ni även se på mina bilder här nedanför. Pappa har redan dragit upp bryggan på land, men nu när vattnet stigit så mycket så kan han köra upp med båten på gården. Skakarbryggan ligger kvar där den brukar, vilket inte är mitt i viken som det ser ut på bilden, utan precis vid strandkanten. På Peder och Kickis gård går vattnet en bra bit upp på gräsmattan, nästan hela vägen upp till stugan. Fascinerande.
Pappa hade även fått en hel del fisk under natten som filéades medan vi var där. Jag fick med mig fyra filéer hem som jag kokade en fisksoppa på. Det blev gott, trots att jag slängde ihop en soppa på känn. Iaf en sak jag är bra på att laga.
Nu har Mattias farit på jobbet igen. Så jag ska ta det lite lugnt och förbereda mig på jobbvecka.
Pia






Kommentarer
Postat av: Mamsen

Som du vet är jag bra på att svära. Och det ville jag göra nu! J-vlar vilka fina bilder du tagit. Ojojoj jag vill oxå ha en sån kamera.

Själva har vi oxå ätit fisk, en superduper god italiensk gryta, som fanns bland din farfars recept. Den mannen hade många, många bra recept för tillagning av fisk.

Kram Mamman

2008-10-26 @ 17:00:12
Postat av: Hanna

Vill du bli veckans blogg? Jag väljer ut en vinnare runt klockan nio ikväll. Lycka till :)

Postat av: jessica

åh vilken vacker design du har gjort :)

2008-10-26 @ 20:18:26
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: Ida

fina bilder :) Jag var vid älven idag och kollade in den enorma vattenmängden, galet!!

Jättefin bloggdesign, hur gjorde du texten större? Det hade jag med önskat ;) Krámar

2008-10-26 @ 20:26:25
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Visst är det sjukt vad vattennivån har stigit!!! Snart så har vi havstomt om vi har tur, haha!



Skönt med en dag på landet. Som lantbo så gör jag tvärtom när jag vill ha omväxling...dvs åker in till stan :)!

2008-10-26 @ 22:34:23
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Oj, vad högvatten det är!! Måste nog ta en prommis ned till havet idag och kolla om det fortfarande ser så ut. Ha det gott! Kram

2008-10-27 @ 07:53:41
Postat av: Maya

vilken härlig dag ni verkar haft det. jag hade gärna oxå vart med. :) men snart så :)

2008-10-27 @ 17:45:47
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback