Stockholm

Tjenare blogg-readers!

Undrar ni varför det varit så tyst från min sida? Jo, jag har följt med mamma och pappa ner till Stockholm och hälsat på Maya. Jag följde med som en överraskning och Maya blev verkligen PAFF när hon såg mig i dörröppningen! :D Hon kunde inte prata på säkert en halvtimme. Hehe, alltid kul att chocka någon!

Fredag:
05.24 - Mamma ringde och väckte mig
05.46 - jag steg upp - åt gröt, cyklade motionscykel och packade det sista
07.20 - Mamma o pappa kom äntligen till stan och plockade upp mig -->Stockholm
18.10 - Överraskade Maya hemma hos henne
18.20 - Bar upp grejer mm, sen for mamma o pappa till sitt hotell
20.06 - Tog Lidingöbanan till Mysinge, en restaurang med vedeldad pizza-mums!
23.30 - nån gång kom vi hem och  jag sov hos Maya o delade säng med henne.

Tusan!
Tänkte just ladda upp lite bilder, men det verkar inte funka så bra. Kan prova igen om en stund, kanske bara är på ett taskigt ställe just nu. Sitter ju i bilen på väg tillbaka till Skellefteå nu.

Lördag:
Jag och Maya sov läääänge, sen steg vi upp och städade lite innan mamma o pappa skulle komma. När de kom så for de + Maya iväg och hämtade en bäddsoffa som hon fått av Linda. Jag passade på att duscha under tiden för jag är ju ändå inte till så mycket hjälp just nu. Jag är mest i vägen! :P
Sen pysslade de på i lägenheten ett tag och efter det for vi och hälsade på Anita och Nino (moster+man) i deras nya hus i Stäket. Det var superfint! Och god mat bjöd de på också.
När vi varit där blev det en snabbis förbi IKEA där Maya skjutsade runt mig i rullstol. Riktigt skönt faktiskt, för jag hade aldrig orkat gå där. Jag köpte förvaringslådor, en sjalupphängare, ett fat och en korkskruv. Riktigt billigt alltså!
Maya fick en jättefin lampa i inflyttningspresent av mamma och pappa.
Vi var tillbaka i lägenheten vid sju. Snyggade till oss och vilade lite och sen for vi till hotellet och hälsade på i mamma o pappas rum. Efter det blev det taxi in till söder där vi åt på en restaurang som hette Greken på hörnet och hade supergod grekisk mat! Mums! En sen men trevlig middag. Efter middagen blev det att åka hem och sova. Men då var klockan redan mycket.

Nu ska jag låta datorn vila en stund... har tydigen bara 34 min batteri kvar. Men jag kan berätta om söndag-måndag senare!

Kram kram, Pia

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Hej

Hittade in till dig via Johanna L's blogg. Du skriver roligt, jag fnissade lite.

Ha det gott.

Postat av: jessica

det är lägenheterna brevid där åbergs familj bodde förr på bankgatan :)

2008-10-06 @ 21:11:16
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh, lät som en riktigt bra helg! Riktigt synd jag inte kunde komma idag..tur jag inte skippade föreläsningen iaf, för då hade man måstat gjort en extrauppgift.. Jättekul att överraska=) Hoppas allt är bra! Puss

2008-10-06 @ 22:09:23
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Emelie

åh så roligt! skicka en kram till maya från mig!

2008-10-07 @ 07:18:26
URL: http://emelienor.blogg.se/
Postat av: Maya

Tack för helgen syrran! sååå enormt kul att ha er här!! Kom hit fler gånger. pusspuss

2008-10-07 @ 19:59:07
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack vännen! Vad glad jag blir av din kommentar:D Känns kul att andra också tycker om det:) Hm, könns som jag redan skrivit till dig om det här, har jag det? :) Förvirrad! Usch, såg du förresten den fula tapeten i sovrummet på bilden? BLÄ! Vill ha omtapetserat NU! Puss

2008-10-08 @ 20:23:40
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback