Frikväll och väntardag

Hej!

Igår var vi alltså ner på frikvällen. Jag o Jess åt middag på Wayne's. Satt kvar lite länge så vi hann väl inte såå mycket på frikvällen. Vi gick iaf in på Make Up Store och förnyade våra medlemskort (gratis under frikvällen). J köpte en glittrig pulverögonskugga och jag köpte ett nytt rouge.

Sen rusade (?) vi vidare till Caprice för att spana in Emmas afrogrupp som dansade tre danser. De var så duktiga! Speciellt en av mina gamla elever som var jättefin när hon dansade afro (också)!



Efter de dansat klart så gick vi vidare ner till CK-parkeringen där det skulle vara mer afrikanskt. Men afrikanerna var väldigt sena och till slut så orkade vi inte stå där och vänta längre.

Gick upp på CK och hittade en mysig stickad ljusgrå polotröja och ett par petrolfärgade leggings som i vissa andra ljus ser mer gröna ut...

Sen hann vi inte så mycket mer innan affärerna stängde. Var in en sväng på Glitter och Fanny, men hittade inget där.

Men det måste shoppas för mig snart! Jag har kris både vad gäller byxor och skor. Helt plötsligt är det höst och då funkar inte alla mina klänningar och kjolar. Och dom som skulle funka har ändå inga skor som passar till. Inte lätt!

Jag kom hem strax före 22 och sen satt jag vid datorn och lekte med min fotobok. Nu är den kanske klar! Jag måste bara titta igenom den igen och leta fel... röda ögon, suddiga bilder, stavfel osv



Idag har varit en märlig dag. Jag sov fyra timmar i natt. Sen steg jag upp för att hinna klä på mig och snygga till lite i hallen innan en kvinna skulle komma med serveringspengar kl halvtio. Och det hann jag utan problem. Jag hann också diska två maskiner + en panna, en bunke och en ugnsform, torka av alla bänkar och bord i köket, torka av skåpluckor och kakel, vattna blommorna, putsa köksfönstret på insidan, sopa golvet, plocka bort kläder inne på toan, putsa stora spegeln i hallen, rensa bort alla papper från kylen, stöka undan kring min träningsstation, slänga gamla medicinförpackningar och lite annat skräp, gå ut med sopor (2 ggr), kolla alla bloggar och mail, vädra, duscha, handvätta min stödstrumpa, spana på mitt äckliga sår och prata lite på msn innan hon kom kl ett!!!
Om vi säger som så - kl 12.15 gav jag upp och antog att hon inte skulle komma hit alls. Det var då jag gick in i duschen. Och gissa om jag hade hunnit klä på mig helt när hon kom? Näe! Och jag som hade väntat och väntat så jag inte skulle stå i duschen om hon kom.
Och tro mig, jag är inte den som rynkar på näsan om någon kommer lite sent vid ett sånt här tillfälle. Jag har full förståelse för om något annat kom i vägen och hon inte kunde komma idag. Men jag tycker att man kan skicka iväg ett sms iaf? Eller ringa? På nåt sätt höra av sig och meddela att man inte kommer på utsatt tid.
För bara för att jag sa att jag skulle vara hemma halvtio så innebär det ju inte att jag har tänkt vara hemma hela dagen?!

Jaja, jag är inte arg. Det är ju bra att hon kom hit. Men jag gillar inte riktigt att hon antog att jag bara skulle vara hemma hela dagen. För om jag hade nåt val så skulle jag inte vara det!

Ja, jag har ju iaf fått väldigt mycket gjort.
Nu ska jag också ta och äta något! För det har jag inte gjort än.
Sen hoppas jag att Jessicas pluggning har gått lysande bra för i så fall skulle hon kanske komma hit och hämta mig och ta med mig ner på stan. Hoppas hoppas hoppas!

Men först borde jag äta, köra rehab och kanske ta utsidan på det där fönstret?

Vi hörs!
Pia

Kommentarer
Postat av: Lisa Lundström

Hej Pia!

Har försökt ringa till kansliet flera gånger om att jag inte skall fortsätta dansa i gruppen som gick på måndagar. Jag kom med i DANSVÄXTHUSET och känner tyvärr att jag inte har tid. Men jag vill gärna sitta kvar typ som "vilande" eller något, så att jag kan fortsätta nästa år! Måste nog bara ta ett viloår. Tror du att det går bra? Eller, ska jag maila någon annan om detta :) ?

/Lisa Lunström

2008-09-28 @ 12:47:02
Postat av: Ida

Ja alltså Afrika känns crazy bananas men helt galet skoj!!!!! Vad duktig du vart som städat så mkt! kramen


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback