Litet roar den handikappade

Hej!

Nu när jag spenderar så mycket tid hemma själv så får jag ju göra mitt bästa för att hålla mig sysselsatt i hemmet. Tyvärr så kan jag ju inte direkt städa eller göra annat nyttigt, eftersom jag inte kan bära så mycket och inte gå utan mina kryckor. Plus att det lilla jag rör mig gör mig helt slut, så jag kan inte hoppa omkring särskilt länge i taget.

Här är exempel på vad jag gjort under min sjukskrivning:

* Ny bloggdesign till
Maya
* Ny bloggdesign till mig själv
* Ny blogg + design åt Jessica - hoppas hon börjar använda den!
* Ett fotoalbum där jag kommit ungefär halvvägs, väntar på lite bilder från Erika innan jag kan fortsätta
* Skrivit ett brev
* Läst boken Historikern av Elizabeth Kostova. 626 sidor. Mycket bra.
* Fått ett brev
* Sett alla sex and the city avsnitten (åtminstone 3 av 6 säsonger under sjukskrivningens första vecka)
* Sett top model säsong 11, tre första avsnitten
* Följt Vem kan slå Fredrik och Filip på femman
* Hängt på internet
* Pratat med syster i telefon
* Haft mamma och pappa på besök
* Haft Jessica på besök
* Pratat med Ninnie
* Besökt Dance o Gymshops försäljning av danskläder på estetiska programmet m h a Jessica
* Sett Mamma Mia för andra gången på bio - med Jessica (Lika bra den här gången!)
* Varit på återbesök i Umeå
* Sovit ca 12-20 timmar per dygn
* Sett på tv, filmer mm mm (Bl a Wanted som var grymt bra!)
* Bakat en kladdkaka (dock väldigt jobbigt att hoppa fram och tillbaka i köket på ett ben.. och lite tråkigt att jag inte fått bjuda på den...)

Idag är det lördag. En dag då jag oftast brukar fara ut och dansa på S8. Ikväll ska jag i stället roa mig med nåt i min ensamhet hemma. Kanske se en film, börja läsa boken jag fick av mamma eller fortsätta leka med bloggdesign och internet (som jag börjar vara lite less på). Matte ska på fest, men det orkar inte jag med. Bäst att hålla sig i soffan eller fåtöljen! Så länge jag får sitta med benet i högläge så har jag det bra!
Men om nån vill komma förbi och sitta bredvid mig så är det helt ok! :)

Nu ska jag surfa vidare...
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Emma

Halloj Pia!

Tycker lite synd om dig, du verkar inte alls njuta av ledigheten... vilket jag fullt förstår när du är så rörelsehindrad. Fina bloggar du gjort men du verkar ha glömt ett g i Jessies blogg. Du som alltid stavar så korrekt annars ;) Hoppas du blir lite rörligare snart. KRAM!!

2008-09-13 @ 19:08:20
Postat av: Emma

...hm... lr stavas blogg med ett g på engelska... hm... har jag sagt att rättstavning inte är min grej, varken på svenska lr engelska :P

2008-09-13 @ 19:10:38
Postat av: Pia

För att klargöra:

Blogg stavas med två g på svenska och ett g på engelska. Eftersom jag skrev Jessicas rubrik på engelska så valde jag den engelska stavningen! ;)

Postat av: Emma

Tihi tack tack Pia =) Listade ju faktiskt ut det så fort jag tänkte längre än näsan räcker :P

2008-09-14 @ 00:43:56
Postat av: Maya

Jaaag vill komma och hälsa på. det vill jag verkligen. och det vet du. men jag kan inte. Fast till jul ses vi ju iallafall i skell. men dit är ju så länge så vi får nog ses här innan. om ditt knä tillåter det vill säga.

ikväll skulle du vart me mig o mamma på stureplan. :)

Puss

2008-09-14 @ 03:22:04
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Ida

Åååh, du får heeemskt gärna göra en bloggdesign åt mig med ;) Vad som helst utom det jag har duger!

2008-09-14 @ 17:01:19
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag skickar över ett mail med mina uppgifter :) Jag har typ inga önskemål tror jag! Nåt som passar mig ;) Gärna något som är ganska allround hela året eftersom jag inte kommer kunna ändra bara för att det blir vinter om du förstår. Kanske jag skulle haft nån fin header med bilder....? Jag kan bifoga bilder i mailet också kan vi se vad det blir..

2008-09-14 @ 22:06:30
URL: http://idmi.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback