lördag-söndag-måndag

Hej!

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så spenderades lördag dag på Eddahallen där jag spanade på taekwondo. Det gick väldigt bra för Soo Shim och det var kul att vara där och kolla. Men det var inte lika jobbigt som sist. Blev inte så där sjukt sugen på att träna som jag blivit tidigare. När jag är klar med min rehab så kommer jag i första hand att börja om att dansa. Sen lockar yoga väldigt mycket och nu har ju Katja startat yogakurser i Skelleftehamn samt i skellefteå på fredagar. Så jag hoppas på att kunna gå den så småningom! Funderar även på att kunna slinka in på Karolinas pilates nån gång...  och så ska det köpas gymkort! För även om jag inte känner ett lika starkt sug efter tkd så känner jag verkligen att jag behöver träna och komma i form!

  

Lördag kväll
Efter tkdn så var jag rätt trött så jag for hem och sov en liten stund. Sen blev det dusch, smink och hår innan det var dags att åke ner på stan och dinera med Emma och Jessica. Emma fyllde ju år i torsdags och det firade vi med middag på Johanna i parken. Supergod mat och grymt trevligt sällskap! Att man dessutom fick ett glas rött till maten gjorde ju inte saken sämre. Många roliga saker hann sägas under denna middag, men med hänsyn till födelsedagsbarnet så undviker jag att citera detta! :D



Oxfilé med chevrékräm, klyftpotatis och rödvissås. Lagom stor portion faktiskt.

Det var riktigt riktigt kul att gå ut och äta med er tjejer. Tack så mycket! :D
Känns som en present till mig efter min långa isolering... :)
Efter vi ätit och suttit och pratat en stund så började det droppa in allt fler tjejer och killar i partystass. Emma åkte hem vid tolv, men jag och Jessica bestämde oss för att ta en drink också. Satt kvar nere i Johanna i parken. Och så länge vi satt ner så gick det bra. Men när det var dags att röra på sig (med kryckor) så blev det mycket jobbigare. Och inte bara för att jag var rädd för alla fulla människor som knuffades och gick in i en utan också för att alla verkligen stirrade på mig och gav mig märkliga blickar. Jag kände mig som ett miffo! Typ skäggiga damen på cirkus eller nåt...
Så vi gick ut vid ett och tog taxi hem. Men fram till dess var det bara kul!
Längtar tills jag kan gå ut och dansa igen...



På söndagen så blev det fisklunch i Båtvik. Pappa och Stig hade lagt ut nät och fått rätt mycket fisk. Så jag och Matte och Mormor och Morfar blev bjudna på stekt sik, färskpotatis och gräslökssås. Mums! Jag älskar färsk fisk och det finns ingen som lagar fisk lika bra som min pappa!


Jag hade med mig kameran till Båtvik, men hade så klart glömt minneskortet så inte gick det att ta några fina höstbilder där inte! Och det är inte första gången jag glömmer minneskortet i datorn heller...

Efter att vi hade varit i Båtvik for vi förbi Lundbäck och spanade in Sandra och Jerrys nya hus. De har mycket jobb kvar, men när det väl är klart så kommer det att bli superfint där! Perfekt med stor gård och allt. Önskar att jag kunde hjälpa till lite!

Och medans Sandra kokade kaffe så hann Petter ringa och bjuda in oss på en kopp efter att Lisa sett oss på samhället. Så då blev det att ta en kopp där också! Riktigt trevligt. :)

Så vi hann med att träffa många på våran planerade fisklunch :)



Idag har jag jobbat tre timmar och en kvart. Det känns som att jag har hunnit få en uppfattning om ungefär hur MYCKET det är att göra! Jag har bara hunnit strukturera upp det och instruera Zandra lite (som ska hjälpa mig medan jag är deltidssjukskriven). Men det kommer att bli bra!
Det gick bra att jobba även om benet bultade och det värker nu. Men så skönt att få nåt gjort!

Det känns som att jag blivit mycket piggare de senaste dagarna. Jag orkar vara uppe längre, orkar gå omkring mer och jag har fått lite bättre rörlighet. Så nu går det ju framåt! Skönt!!

När jag kom hem från jobbet så hade Matte lagat pölsa till lunch (en favorit!) och så hade jag fått brev från Julia!! :D
Blev verkligen superglad! Det är bara såååå kul att få riktiga brev!


Nu ska jag pyssla på med lite annat...
Eller, jo! Måste bara berätta en sak till. Jag har haft en lilja i en kruka ute på balkongen hela sommaren och det enda som har hänt är att bladen blivit längre och längre, men idag så BLOMMAR den! Och jag som hade gett upp hoppet helt. Så vackert. Måste gå ut och ta en bild på den och lägga upp här så att ni får se!

   


Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Frida

Skäggiga damen på cirkus, haha!

Verkar ju ha vart en helt ok helg Pia. Här så spenderade vi lördagen med att lasta 17 kubik ved på släp, för att sedan lasta in den i vedhuset. Nästan 8 timmars ihärdigt jobb, men nu är det klart.



Har ju dessutom inte kommenterat din blogg som är jättefin efter höstpiffandet =)

Kramar!

2008-09-22 @ 15:11:31
Postat av: Frida

Jag igen... Skitsnygg blogg du gjort till Julia!!! Om du får superdupermegatrist inom en snar framtid så får du gärna piffa till min blogg lite ;) Inte riktigt min grej, men definitivt din!

Kramar!

2008-09-22 @ 15:15:44
Postat av: Julia

Vad kul att det äntligen kommit fram, postade det i fredags. Enligt Jocke tar det 1 dag att skicka brev neråt och 2 dagar uppåt, skärpning posten! MKT fin lilja! Puss

Postat av: Maya

Vem vet, snart kanske det dimper ner fler brev i lådan. sånt kan man aldrig så noga veta. :)

Tycker inte du ska känna dig som ett miffo. klart alla kollar och blir nyfikna på vad du råkat ut för osv. så är det väl alltid när någon hoppar runt på kryckor som normalt sett inte brukar det.

Superfin lilja! :)

2008-09-22 @ 17:31:47
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Julia

Men ibland har jag fått post på en lördag..mm, det får vi hålla kolla på:) Kolla in vad jag lyckades göra på bloggen:) Stolt:)

2008-09-22 @ 17:44:21
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Maya

Nämen Piia då, gullunge. Omoderna kryckor, nej skulle inte tro det. Och vilken Miranda?



Och förresten, sen när har du brytt dig om va alla andra tycker? :-S

2008-09-22 @ 17:54:31
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilken härlig lilja=)alla mina blommor dör bara(konstigt)!!Pilates är faktiskt riktigt skoj måste jag säga, rekomenderas=)!!!hoppas det går bra på jobbet....

kram

2008-09-22 @ 17:56:42
URL: http://kookaburra.blogg.se/
Postat av: Julia

Hehe, är typ nere på stan jämt..men det är ju sååå nära;P Hemtentan är nästa vecka, tycker nog bara att bloggning är kul:) (Hör och häpna:))

2008-09-22 @ 20:25:38
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Jessica

Funderar oxå på att prova Karolinas pilates, har funderat hela terminen men fortfarande inte tagit mig dit :)

2008-09-22 @ 21:45:46
URL: http://princessjessie.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback