Sugen på att shoppa!

Ja, här ligger jag i soffan med min laptop på magen och kikar på massor med olika roliga, dyra saker som man kan köpa via internet. Jag är sååå sugen på att shoppa loss i e-butikerna. Det här är några av de saker som jag är sugen på:
UGG classic tall, sandfärgade
Nikon D60 + AF-S objektiv DX VR NIKKOR 18-55 mm Nikon D60 systemkamera
 Nikon D80 systemkamera

Självklart skulle jag ju inte klicka hem båda kamerorna. Bara den ena... jag är så grymt sugen på att göra det NU men jag ska vänta till imorgon så att jag hinner läsa på lite och tänka efter. Känns lite tokigt att impulsköpa en sån grej? Men jag rådfrågade Kenny och han vet ju massor om kameror, så jag är säker på att det är bra kameror. Och faktiskt så var det billigare än jag väntat mig. Trodde typ att man fick lägga ut närmare 10 000 kr för en systemkamera. Men så verkar det inte vara! Yippie!

När jag pratade med Matte så försökte han inte ens hindra mig från att beställa en. Han sa bara att jag skulle vänta tills jag fick pengar på kontot. Men det har jag fått idag! :) Och det är därför jag vill köpa alla dom här grejerna.

Glömde lägga in en bild på Paris, London eller annan Europeisk stad som jag skulle vilja köpa flygbiljett till. Skulle inte heller sitta helt fel. Men tyvärr så kan det inte bli tal om nån sol- och badresa då det skulle passa bäst att åka i november eller över julledigheten. Men då får man passa på att se nån storstad med mycket kultur. Gå på museum och titta på kända byggnader och sånt.

Och vet ni? Fast det här är drömmar så känns det just nu inte helt orealistiskt. För jag har ett heltidsjobb! Och Mattias har fått förlängt iaf fram till jul. Och det betyder att vi inte ska behöva sitta hemma och vrida och vända på varenda slant. Vi ska kunna åka på en weekend i November om vi planerar in att det ska göras! Ha! (det var på tiden)

Ja, nu ska jag snart försäka lägga ifrån mig datorn och mina shoppingbegär.
Jag ska göra mina rehabövningar och läsa min bok, som för övrigt snart är slut, och sen fortsätta kolla på dom här godisarna imorgon med Matte vid min sida. Kan behöva någon som håller mig nere på jorden. Och Stenbockar är väl realister, är dom inte? Och kanske ekonomiska? Dom är iaf inte lika impulsiva som oss Skyttar!

Hoppas alla har det bra!
Keep blogging!
Pia

PS.
41 besökare idag :) - nytt rekord igen

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har spanat på systemkameror ett tag nu och mer eller mindre bestämmt mig för att köpa en D80, ska bara spara ihop lite pengar först, den verkar ju toppen fin.

Postat av: Linn

UGGs här med, ligger det i släkten? :P Jag kanske också måste börja titta på ett par, hihi.

En systemkamera verkar inte heller så dumt... Men det får vänta... Var igår o kollade på golv till övervåningen, och jag som vill ha samma golv över hela övervåningen insåg att vi minst måste räkna med 20 000:- om vi ska ta de golv jag blivit förälskad i!!! Vill du bidra med några tusen? :S

2008-09-17 @ 14:51:48
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Pia, Julias kompis Carro här :) Såg din blogg genom Linns och när du skriver om systemkameror, och Nikon dessutom, måste jag bara skriva en kommentar. Jag köpte en D80 för en månad sedan ungefär och jag är supernöjd!! Blir intressant att höra vilken du väljer.

/Caroline

2008-09-17 @ 17:47:52
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/
Postat av: Liza

tjabba!systemkamerorna är riktigt bra,brorsan har en och bilderna blir grymma!åh vad härligt med en shoppingresa,och till ngt annat land dessutom!härligt!de är ni värda!

hare bra...kram liza

2008-09-17 @ 18:24:28
URL: http://kookaburra.blogg.se/
Postat av: Maya

Du är värd dom där sakerna tycker jag. :) Precis som jag tyckte om mig själv idag, att jag va värd mina uggor. får se om dom stannar hos mig.

2008-09-17 @ 18:35:56
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan trillade i på din blogg via Linn, I alla fall så kan jag rekommendera en digital systemkamera Sony a350 14,2 mpix, Den fick bäst i test i Norran för några veckor sen. Jag köpte en tidigare i sommar och har inte ångrat mig. Fråga Linn hon har testat den, lycka till.

2008-09-17 @ 20:11:27
URL: http://lindaisy.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men det är ju klart att du ska slå till! Tveka inte! D80, bra val :)

2008-09-17 @ 20:39:51
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/
Postat av: Julia

Själv har man ju då en Nikon FM2 med en MD-12 motordrive;) Haha! Men det sägs ju att den fortfarande ska hålla måttet med minst 25 år på nacken, så vad du än väljer kommer bli en bra kamera! Idag är jag sjuk..nästan ingen röst heller, känns som lungorna ska säcka ihop. Men får skylla mig själv, var på Coldplay igår fast jag nog hade lite feber. Dom var riktigt BRA! Jag har typ aldrig hört dom, kände igen 1-2 låtar, men nu känner jag att jag nog måste börja lyssna på dom:) Ha en bra dag! Puss

2008-09-18 @ 11:37:46

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback