It's getting closer...

New York, New York!

Here I come!


På fredag åker jag ner till Stockholm. Planet lyfter från Skell 16.15 och jag är på Arlanda 17.20. Åker in till stan och träffar lillasyster. Middag... mest troligt på Jensens? En drink eller två... ev på Le Rouge? Sen hem till stora tvåan och Bosse, med mitt handbagage som sällskap. Sova hos syster, i hennes säng... tror jag? (Jag o Mayo har inte riktigt diskuterat det här så mycket än)

Sen på lördag så går planet 12.05 från Arlanda. Jag är framme på JFK 18.10 lokal tid. Då är tanken (just NU) att jag åker till Conway vid Broome street, Noho, och lämnar mina grejer där för att sedan möta upp Joel, Nicke, Rickar, Benne och.... ? för middag och en öl(?). De är där sin sista kväll min första.

Sen på söndag kanske jag åker o kollar på nån lägenhet? Har bl a mailat en kille som har en studio i Brooklyn Heights. Vore rätt coolt att gå över Brooklyn Bridge på min väg till skolan. Låter som en dröm ungefär. Det är ca 4 km mellan den lägenheten och skolan. Tar, enligt google maps, ca 39 min att gå eller 13 min med tunnelbanan. Tyvärr lite hög hyra där bara... vi får se var jag hamnar!

Och sen... sen ska jag bo i NY i tio veckor! Det ni! Kommer att bli såååååååå najs. Jag ser fram emot det. Men det är ju bara en tredjedel av tiden jag var där senast. Kommer att gå fort!

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja, verkligen sååååååååå nice :P



Behöver man yttra sig och säga att man är avis?



Kramar

Postat av: Emmy

Hoppas du får det superbra där borta! Och JA, jag är avis! ;)



/Emmy

2009-04-28 @ 07:51:01
URL: http://eholmlund.blogg.se/
Postat av: Mary

So very close! Should I book my plane ticket soon or wait some more till you know where you will be staying for sure?

2009-04-28 @ 18:25:21
URL: http://sillygoose20.blogspot.com
Postat av: Anonym

Glad för din skull!!! Äntligen blir det av... Trist bara att jag varit så EXTREMT dålig på att höra av mig på senaste. Minns ju knappt hur du ser ut(kanske en liten överdrift, hoppas jag)... Inga ursäkter är bra nog! Hoppas iaf att du gjort en packningslista a´la Frida vid det här laget och att det mesta redan är avbockat ;) Blir grymt!

2009-04-28 @ 22:08:42
Postat av: Maya

Det här är COOLT! jag är avis, alla är avis!

Men en sån tur man har som får dig på besök dagen innan du åker. Vi ses på Jensens! :D

puss

2009-04-28 @ 22:26:40
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Erika

WOW!!! det låter så spännande. Jag är glad för din skull! Kram på dig och njuuuut.

2009-04-29 @ 13:18:49

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback