Lill-Grodan


Hej!

Idag har jag varit i Båtvik hela dagen. Det var sååå härligt. Jag for dit ganska direkt efter jag vaknat... hmm, var väl framme kring kvart i tolv tror jag? Då fick jag äta mackor, mammas hemmabakade med morot och solrosfrön - mums! Sen satt vi ute på altanen och njöt av solen och värmen. Jag har t o  m fått lite färg idag! Det behövde jag verkligen.

Mitt i alltihop när vi satt där så kom det en groda hoppandes!
Minst sagt överraskande med tanke på att det fortfarande ligger rätt mycket snö kvar. Och den lilla grodan hoppade rakt upp på en snöhög! Hopp.. hopp... hopp... och sen stannade den och bara satt som förstelnad. Så mamma räddade den och la den på värmning på spången. När den tinat upp lite hoppade den iväg igen och då såg vi inte vart den tog vägen.




Sen efter vi räddat grodan kom mormor och morfar dit. Vi åt sen lunch eller tidig middag? Farfars fiskgryta eller en köttgryta som mamma gjort. Jag åt fisken eftersom det var dagens fångst. Mums! Men jag har fått med mig köttgryta som matlåda också. :)

Det var en riktigt härlig dag. Skönt att bara vara där och ta det lugnt. Och mampap kunde pyssla på lite med sina saker fast jag var där. Det var trevligt.



Igår så var jag helt däckad större delen av dagen. Antar att min kropp jobbat på fram till Spansk Afton och sen tog den semester. Värk, trött, illamående... nä, huvva! Jag låg i soffan och sov fram till kl fem. Men sen fick det vara nog. Lite pizza och en värktablett och några godisar och sen följde jag med ut en sväng. Sista helgen i stan så jag kände tvånget. Det var trevligt, men inte mer än vanligt.



Fredagkväll var det alltså Spansk Afton. Det gick jättebra och jag tror det var väldigt uppskattat. Kändes som en jättelyckad kväll. Jag tror både dansare och publik var nöjda. Och fröken också! :)

Tom har gjort en beställning på en Spansk Afton till Dans i Novembermörkret också. Jag hoppas det blir av för det vore verkligen superroligt! Både jag och eleverna har ju lagt ner mycket tid på det här så det vore jättekul att få visa upp igen!

Mamma, pappa, Matte och Sandra kom dit och tittade. Jättekul!
Och så var Jessica, David och Emma också där. Och Rut. Sååå trevligt!

 Dans
 Tapas
 Publik och tapas
 Jag och dom mina efter föreställningens slut

Fröken totalt koncentrerad på att sköta ljud och ljus under föreställningen. Ingen aning om att jag blir fotad!

En lyckad kväll!
Tack alla som kom dit och tittade, dansade och hjälpte till!
Så roligt det är att få chansen att genomföra nåt sånt här!

Nu ska jag chilla innan det är dags för mer jobb!

Inte länge kvar nu... bara 3,5 arbetsdagar!
På fredag = Stockholm
Lördag = New York!

Puss o Godnatt

Kommentarer
Postat av: Maya

Ja, kan du fatta, bara några pluttedagar kvar och sen åker du till NEW YORK!!! Helt galet!

Men först kommer du hit o det ska bli så trevligt! :D



Fina bilderna var från spanska aftonen. :)



Och lillgrodis var så sööt! :)


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback