Mästerkatten i stövlar

Hej!

Idag har jag, Anja och Sandra varit på barnteater på bibblan: Mästerkatten i stövlar.
En man som berättade hela sagan med hjälp av mycket kroppspråk. 35 min lång, och det var nästan i längsta laget. Treåringarna hann börja skruva på sig och tappa koncentrationen mot slutet. Det hade nog varit roligare att se om han använt lite mer rekvisita. Men det var ändå en trevlig dag.




Efter teatern så åt vi hamburgare. På Max. Anja fick en ballong som var väldigt kul att leka med. Och så fick hon en liten färgläggningsbok och kritor i sin maxbox. Jag o Sandra fick hamburgare och läsk, men inga leksaker :)

Vi åkte upp på Maxi en sväng och strosade. Köpte glass i st för lördagsgodis. Gott!


Sen åkte de tillbaka till Byske för att fara på lille Valdemars namnkalas.

Mayas Vickan ringde mig tidigare idag och frågade om jag ville hitta på nåt ikväll. Jag hade egentligen tänkt vara hemma och ta det lugnt och vila så jag slipper att nån dunderförkylning, som är på väg, brakar ut. Men... det är ju väldigt trevligt att hon ringer och vill göra nåt, och det är ju bara den här helgen och nästa kvar innan jag åker. Så det är nog bäst att göra nåt kul ändå! :)

Ni får väl höra imorgon!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Mamma

Självklart ska du ha kul! Ta alla tillfällen! Kram

2009-04-18 @ 20:29:53
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

Postat av: Maya

Jag blev minst sagt förvånad när jag ringde "min" Vickan och hon var hos DIG! haha men så kul att ni hittar på saker så jag slipper ha dåligt samvete över att jag "lämnat er i sticket". Ha riktigt kul ikväll nu, önskar jag kunde följa med. Kändes så feeel att gå omkring i mjukisbralla på centralen idag medan alla andra var uppklädda för fest. Jag blir så avis. Men jag tänkte se Mamma Mia och käka lite karra, det är ju alltid nåt. :)



Va snygg Idans blogg blev hurru du. Du kan din grej. Fixa en blogg åt Vickan med när du lix håller på. :D



Puss

2009-04-18 @ 22:00:23
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback