Ojojoj (långt också)

Jag VET att det är länge sen jag bloggade sist. Och då blir det så jobbigt att blogga... suck. Dessutom verkar bloggen ha bestämt sig för att bråka... hängde sig första gången jag skulle logga in, andra gången sa den "forbidden access" och nu är det väl.. tredje gången gillt? Hoppas det ska funka!

Vad har jag gjort sen Ninnie och jag var ut och uttrade med bröderna Burman då?
Ja, en hel del känns det som... har ju ändå gått en dryg vecka sen dess.

Lördag förra veckan så åkte vi upp till Fällfors. For upp till Nipan och provade kasta lite... men inga fiskar som nappade i älven då! Trist, för Ninnie var som pepp på att få göra upp en efter snabbkursen med pappa på fredagen.



Sen åkte vi till Marranäsvältan och tittade ner samt klättrade på rötter över avgrundet :D

Kollade på provfiskningen vid laxtrappan. Åt på Pipens bodega - Fällfors nya pizzeria. Och dom hade faktiskt godaste pizzan jag smakat på länge!


Sen åkte vi in mot stan, med ett litet stopp längs vägen så att Ninnie skulle kunna stanna och jämföra tall- och granbarr.
Kom hem, såg Wolverine tillsammans med Jessica.


Och söndag så for vi till Bergsbyn och köpte superstora mjukglassar. En hit före bikinibad på Falkan - speciellt om man som Ninnie är laktosintolerant och får gravidmage på köpet. Hehe. Men härligt med lite sol och bad var det. Och före det var dags för bad hade Ninnies mage återgått till normal :)

Ninnie smått chockad över storleken på mjukglassarna i Bersan...

Och sen var den helgen slut. Bara så där. Shit, vad fort tiden gick! Fyra dar. Räserfart. :D


Åh, typiskt!
Bilduppladdningen verkar ha lagt av... är det många som bloggar kl två en lördagsnatt?
Får prova igen sen då.


Efter Ninnie åkt hem så blev det allvar och jobb igen. Inte så mkt att berätta om. Jättefint väder ute. Sitta inne på kontoret. Riktigt roligt är att Rut är tillbaka efter sin semester. Skönt så man slipper vara helt själv inne på Musikskolan.

I torsdags så blev det helt oplanerat en lanternanutgång. Jag hade inte tänkt fara dit nåt mer i sommar. Men sen fick jag en inbjudan från Ida att joina dom på fest på utebadet. Och det går ju bara inte neka till! Det finns ju inget roligare än att bad-festa. Och särskilt utebadet. Perfect!

Bastu, stora poolen. rutschkanorna... alla tre varianter. Och den där känslan av att jobba på campingen. Ibland saknar jag det faktiskt. Blir inte riktigt sommar utan det. Så nu fick jag låtsas lite att jag fortfarande jobbar. Och det blir ju mkt roligare att vara på Lanternan efter lite campingfest.

Riktigt roligt inne på Lanternan också. Bra musik, massa dans, en god drink (tack Benny), några överförfriskade vänner ;) och allmänt skoj.

För att fortsätta campingandan så fick jag sova i en strandvilla. Najs!

Och nästa dag fick jag gå runt på campingen och kolla läget bland all bakis-personal. Hehe. Vi tyckte mest synd om Lotta. Och Ida fick en rivstart på dagen efter en smärre försovning. Men annars var det nog rätt lugnt.



Var uppe och slog lite bollar sista dagen rangen var öppen. Vi peggade upp och slog med drivern. Gick rätt bra och var riktigt roligt. Synd att det var sista dan! Slog långt! Typ upp mot 150 flera ggr. Ganska najs! :D

Sen hann jag förbi lägergatan och hälsade på familjen Wikström och Bahadir. Erika med sin fina mage :)
Fick äta lite grill. Gott var det. Hann prata lite engelska om turkiet och usa osv. Och sen var det dags att plocka upp Matte efter jobbet och åka hem mot stan.

Idag har vi varit till Fällfors. Fyra-årskalas för Frida som senare övergick i grillning och lite annat sorts kalas för dom vuxna. Linda med familj var uppe och Ersmarkarna var där. Och så Jimmy o Kajsa. Och tusen barn. Hehe. Och alla var blonda så klart. Fick känna mig som en riktig utböling. Haha. Fick som en chock när jag kom in i köket och hela bordet var fyllt av lintottar. :D

Trevlig dag och kväll. Busade med barnen. Bollade med Filip och Hugo. Kollade på då Julia fångade vårtbitare (shit, va stora dom är!) och lyfte upp Frida upp och ner i benen. Och fotade alla en massa. Dom stackarna. ;) Alla är ju inte som syster Maya som glatt blir fotad.

Nu ska jag avsluta och sen testa att ladda upp nån fler bild!

Godnatt!
Pia

Ps.
Lyckades ladda upp bilder till slut iaf. Men ni får se bilder från ikväll med Johanssons en annan dag. Nu orkar jag inte ladda fler! :P

Kommentarer
Postat av: Maya

Ja det var minsann ett långt inlägg det där. Och ja bilderna får du väl lägga i ett inlägg för sig.



Jag hade gärna oxå varit med på badet-festen. Jag har ju missat varje gång det varit på badet. :-S och att du fick sova i en strandvilla, det är lyx! Det har jag heller inte gjort på länge. Om man hade kunnat få bo i en sån helt gratis medan man jobbade på campingen så hade jag lätt jobbat på campingen varje sommar. :D

Postat av: ellinor

fiiiiiina bilder har du tagit iaf:D!!

2009-08-09 @ 10:02:56
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: karro

härliga bilder :)

2009-08-09 @ 10:35:22
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: karro

tack ska du ha! :)

2009-08-09 @ 13:42:48
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Ida

Ni skulle ha sprungit ner i vältan, det är ju så himla kul :)

Fina bilder iaf! Puss

2009-08-09 @ 20:16:32

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback