Stockholm

Sitter hemma hos Maya på Lidingö och dricker en kopp te medans Bosse myser på balkongen. Det är mulet väder idag, trots att det stod på en tidning igår att det skulle vara sol och 25 grader varmt. Men det är skönt. Jag är ledig. Och jag kan ta det lugnt.



I morse följde jag Julia till bussen - hon skulle tillbaka till Örebro. Vilken början på morgonen! Vi råkade vakna kl åtta, då vi egentligen tänkt ta Lidingöbanan. Som tur är går nästa bara tio minuter senare och vi hade tagit till med gott om tid (ifall det skulle vara nåt strul på vägen). Så det gick bra och vi hann dit med god marginal.


Början av resan
:

Jag kom till Örebro onsdagkväll med buss. Mötte upp Julia och gick upp till hennes lägenhet. Vi satt och pratade och pratade och pratade... och drack lite rödvin. Och sen kom vi på att vi nog skulle gå ut och dricka ett glas vin. Men innan vi var ute så var klockan nästan ett och då höll alla barer och uteserveringar på att stänga. Då gick vi på Björnstugan - och ojojoj! Nåt värre har jag inte varit med om på år och dar! Vi hade kul, men vilka folk det var där! Det kändes som att vara på mellanstadiedisco för vuxna. Det var den slags musiken och det var helt galet. Dom var nog inte helt vuxna alltså. Det juckades hejvilt mot varandra och upp mot väggarna och en tjej föll på mig -  utan att ens be om ursäkt! Tur vi hade varandra alltså!

På torsdag"morgon" kl elva steg vi upp, duschade och mötte upp Sofie. Åkte och tittade på hennes nya lägenhet som var jättefin! Ljus, fräsch, högt i tak och snyggt bara. Och sen åt vi lunch bredvid där Sofie bodde. Gott och trevligt. Och somrigt.


Sen tog jag och Julia bussen in till Stockholm. Busschauffören var helt värdekass. Han började färden med ett motorstopp och sen fortsatte han med att då och då pallnita mitt på vägen... det kändes inte tryggt! Men vi kom iaf fram hela och välbehållna och mötte upp Maya och Lina.






Vi åkte ut till Brevik på Lidingö och åt pizza på Mysingen. Vedugnseldad pizza. Supergod. Riktigt trevligt.



Sen shoppade vi godis, åkte hem till Maya, såg hennes Kroatien-bilder, myste i soffan och såg Smala Sussie. Skönt att ta det rätt lugnt. Mysigt. Trevligt.

Och ja, sen sov vi... Julia på soffan, Lina på sin madrass på golvet och jag o Mayo i hennes säng. Gick hur bra som helst! Och sen vet ni ju resten...

Lite bilder på det här och sen är inlägget klart! :D
/Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Kul att ha dig här. Synd bara att jag är småförkyld och att maten på restaurangen inte smakade nåt just därför. Imorn kan jag lika gärna äta palt till middag för det smakar ju lix inget. Men det var ju iaf trevligt att gå ut o äta, om än servitrisen var kassast i stan. >-(

Nu blir det film o karra. Känns som ett bra alternativ med tanke på regnet som öser ner utanför. Imorn får vi hoppas på bättre väder så vi kan hitta på en massa skoj. Jag röstar för shopping på dagen o sen kanske lite smarriga drinkar på kvällen.

Postat av: Mary

Was the bus driver worse than the Chinese DC bus driver?

2009-08-29 @ 18:41:29
URL: http://sillygoose20.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback