Stockholmslivet

Hej!

Fredag:
Mojsade på hemma hos Maya, hälsade på henne på jobbet, tvärgick i några affärer på götgatan och DANSADE simonson för Ninnie. Riktigt härligt och bra att dansa lite. Härligt för att jag behöver träna och tycker det är så roligt att dansa. Bra för att då fick jag komma in i simonsonupplägget lite inför min egen kursstart med eleverna på tisdag.

Efter dansen så fräschade jag till mig lite och sen träffades jag och Maya igen och gick ut och åt middag. Det blev Jensens. Som vanligt. Men det är ju väldigt gott också! I fredags hade vi däremot en väääldigt dålig servitris. Det gick smidigt fram tills att vi fått maten. Men att få betala var väldigt svårt. Tog nog minst en halvtimme. Och då skyller hon på att de bara har en kortbetalningsautomat och att den var borta och att hon letat den... men grejen var ju att dom första 20 min så visste hon ju inte ens att vi ville betala med kort?! Dåligt!



Efter det hoppades vi på att det skulle gå nån biofilm, men klockan hade hunnit bli för mkt. Sista filmerna startade när vi satt och försökte betala...

Så vi åkte hem i st och tänkte se en film hemma. Men det blev inte av för vi var trötta och gick och la oss i stället. Men en riktigt trevlig kväll hade vi ändå.


Lördag:
Shopping!
Vi shoppade och shoppade och shoppade. Båda två handlade en hel del. Inte så mycket att vi inte kunde bära det. Men rätt så mkt ändå. Och bara fina grejer! :D

Mina shoppingfynd:


Efter shoppingen tog vi oss hem till Lidingö, duschade och provade dom nya kläderna... valde fina kläder och åkte hem till Ninnie där hon bjöd oss på middag. Supergod mat! Jättefin lägenhet. Trevligt sällskap. Riktigt trevlig kväll. Vi hade funderat på utgång, men kom fram till att vi nog var lite för trötta för det. Och sen vid tolv blev det dags att röra sig hemåt, för då höll Maya på att somna vid bordet. Men det var en riktigt trevlig kväll.

Nu ligger Maysan och sover. Men jag ska snart slita upp henne så vi kan åka ut till Djurgår'n och kika lite.


Hoppas alla har det bra!
kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Vilken rolig helg vi haft syrran! Det får vi göra om snart igen.



Idag ska vi på Grönan. Fritt fall? Insane? Vad tror du? Kommer vi palla det?

Postat av: Mamma

Ni verkar ha haft en trevlig helg! Och du, snygga kläder du köpt! Kram

2009-08-30 @ 12:09:00
Postat av: Maya

Tack för i helgen syrran. Har verkligen varit kul att ha dig här. hoppas vi ses snart igen!



puss o kram

2009-08-30 @ 23:20:27
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback