Styrketest

Hej!

Idag har jag varit på idrottsmedicin och gjort styrketest och haft återbesök hos sjukgymnasten. Jag var inställd på att det kanske inte skulle gå så bra så jag gick därifrån glatt överraskad.

Det var inte helt bra än och jag måste börja träna med tyngre vikt och få upp styrkan i framsida lår så det kan skydda mitt knä också. Så direkt jag kommer hem från Turkiet så är det jag som fixar gymkortet på Edda och drar igång!

Baksida lår var däremot väldigt bra, t o m  bättre än på friska benet!! Så det var han väldigt nöjd med. Och jag med så klart. Det enda som var dåligt var framsida lår. Ganska viktigt, men jag tror också att det kommer att gå rätt bra att träna upp, speciellt nu när jag har fått klartecken att köra med tunga vikter. Ska bli så kul!

Jag får även börja om att dansa. Det enda jag inte får göra är att börja löpträna, och det är ju inget jag brukar göra i vanliga fall heller direkt. Och om jag blir sämre i knät eller får ont så ska jag ta bort alla stötiga rörelser.

DAGS ATT BÖRJA DANSA IGEN!!!

Riktigt peppad. Känns som att mycket nu handlar om att komma i form, få mer styrka och smidighet men även om att VÅGA. Allt är så läskigt och det känns lite som att börja om från början med dansen igen. Men det är bara att kämpa på! Måste komma igång och det snart!

Så efter Turkiet blir det gymmet, rehaben och lite lätt dansträning. Ser fram emot det!
Nästan lite synd att jag ska till Turkiet nu så att jag inte kan starta direkt. Fast Turkiet kommer ju att bli skoj också.

Så det är läget med knäet nu. Rätt bra tycker jag. Pepp pepp till mig!



Inför resan så börjar några saker vara avprickade på att-göra-listan i alla fall.

Hämtade ut passet idag - skönt! Ett stressmoment mindre.
Har även bankat pengar från jobbet, beställt till serveringar, pratat med ansvariga och skrivit ut flyers om helgkurs i street. Tvättade igår så det är också gjort.

Så egentligen är det bara kvar att packa, förbereda det sista på jobbet och undervisa flamencon imorgon.



Dags för lite kvällsfika och sedan försöka kasta ner lite saker i min splitter nya, supersnygga, turkosa resväska! :D

Godnatt!
Pia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men det är väl inget som säger att du inte kan dansa i Turkiet?

2009-02-24 @ 22:46:15
Postat av: Erika

Oj..det var jag...

2009-02-24 @ 22:47:13
Postat av: Maya

Ååååh så himla roligt!!! Får du till och med HOPPA och dansa obegränsat? Så härligt! :D

Glad för dig. Och snart ses vi. Kanske vi borde fira med lite drink o dans på fredag? ;)

Postat av: Sofia

Va roligt att du far dansa igen!! Grattis!!! =)



(For mig var det som att borja om men det kommer nog ga snabbare an vad du tror (ar radd for)... En dag i taget bara. Du far tanka att allt fran noll ar ett steg framat! Lat dig inte bli frustrerad...(lattare sagt an gjort) For mig var det jobbiga att borja vaga lita pa det benet som var skadat igen. Men sa plotsligt en dag sa kom jag pa mig med att tanka efter "vilket ben var det nu igen"...seger!!)

2009-02-25 @ 04:07:07
URL: http://sofiasflyktsoda.blogspot.com/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback