Turkey?

Ok, nu kan jag inte hålla mig längre!

Igår fick jag ett erbjudande att följa med och gå en kurs i Turkiet. Helena E på Viksjöforsbaletten hade en plats över och ville helst veta före kl åtta igårkväll om jag skulle med eller ej. Hmm... ca 5 timmar att bestämma sig på. Så jag meddelade att jag mest troligt ville med men var tvungen att kolla det med cheferna, ordna det praktiska och ekonomiska runt det.

NU ÄR DET ORDNAT!!

Jag får gå kursen, jag får en del av avgiften från kommunen och det kommer bara att bli så spännande! Nästan ingen kostnad alls för mig själv förutom fickpengar. Inte för att jag har några sånna, men eftersom mat och boende ingår så ska jag väl inte behöva så mycket fickpengar?

DET ÄR SÅ SPÄNNANDE!

Jag kan knappt förstå det själv. Jag säger det hela tiden till mig själv, men det är svårt att få in. Jag har aldrig varit i Turkiet förut, så bara det blir ju spännande. Men jag tycker att kursen ser väldigt intressant ut också. Det handlar om Youth Participation - om hur man aktiverar och engagerar ungdomar. Det är tre st deltagare från flera olika länder; Sverige, Turkiet, Bulgarien, Österrike, Polen, Lettland och Litauen.
En chans att knyta kontakter utomlands och att höra hur de jobbar med dessa frågor. Låter väldigt intressant tycker jag.

Nu är det bara kvar att boka inrikesflyget och att arrangören i Turkiet bokar övriga flyget. Jag hoppas verkligen att det går vägen!!

This is very very exciting!

/Pia

ps.
Höll på att glömma!
Erikas kille, Bahadir, kommer från just denna stad! Vilket sammanträffande. Ganska coolt tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Mammie

Så otroligt spännande! Jag blir nästan lite avunds :-) Och stolt över att du, min Pia Propp, får denna möjlighet. Kramar

2009-02-18 @ 07:25:06
Postat av: Maya

Det är så coolt! Gratis och allt, bara sådär liksom.. Så härligt med en liten break i vardagen.

Synd bara att din vistelse här blir kortare. Men va gör det, vi ses ju mera sen! :D

Postat av: Frida

Fasen vad härligt! Hoppas hoppas hoppas för din skull att det blir av.

Kramar från ett kallt Byske

2009-02-18 @ 09:44:40
Postat av: Linn

Wow, så coolt. Hoppas det blir bra :)

Själv är jag i valet o kvalet om jag ska åka till Julia...



Kramar

2009-02-18 @ 09:47:36
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Grattis Pia! Du är så värd ett break med något positivt som bara ramlar över dig =)

2009-02-18 @ 10:25:54
Postat av: Elin

Vad kul! Helt rätt av dig att ta chansen :)

2009-02-18 @ 16:51:37
URL: http://elinsvedmark.blogg.se/
Postat av: Ida

Så roligt för dig piaskutt :) Det här är du verkligen värd efter alla motgångar, nu vänder det ;)

2009-02-18 @ 19:50:40
URL: http://idmi.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback