Surprise!

Hej!

Onsdag kl tre tog jag tunnelbanan ut till JFK. Det gick hyffsat smidigt. Sen så flög och flög och flög jag... först till Heathrow, sen vidare till Stockholm... och sen vidare till Skellefteå!

Det roliga var att det var bara
Maya som visste att jag skulle komma hem direkt. Alla andra här hemma trodde att jag skulle vara i Stockholm några dagar och komma hem på söndagkväll.

Gissa om dom blev chockade i Båtvik då jag helt plötsligt bara dök upp där?!

Maya hade bestämt att hon skulle äta middag med mamma, pappa, Karin och Tommy. De ville absolut äta kl sex och inte kl sju. De skulle äta Biancopizza i Båtvik. Mamma ringde ungefär 1000 ggr till Maya för att kolla att hon var på väg och inte skulle bli så sen...

Men självklart var flyget försenat och innan vi kunde åka från Falmark så var klockan nästan redan sex. Innan vi fått pizzan var den nog kvart i sju säkert.. och det var lite småirriterat i Båtvik för att Maya tog så lång tid på sig. Stackars Maya!

Sen när pizzan dök upp så var det jag som levererade den. Ojoj! Jag tror det tog ett tag innan de fattade att jag var där. Jätteroligt att bara överraska så där! Hela middagen var som i chocktillstånd. Men självklart blev de jätteglada att jag var hemma.

Det var så roligt att överraska dom! :D

Sen så kom Mattias också till Båtvik. Jag och Maya hade vid det laget sminkat oss och snyggat till oss lite. För självklart så skulle vi på Lanternan!

Vi åkte förbi hos Nils och sen gick vi över till Fredrik Holmström en sväng. Och sen ner och shejka på Lanternan. Åh, så roligt det var! Jättebra musik, härlig stämning och alldeles lagom  mycket folk. Jag älskar verkligen Lanternan!

Ida
blev riktigt chockad när jag dök upp på dansgolvet. Det var jätteroligt. Hon blev så upprörd. Men sen blev hon ju glad också. Men vilken reaktion!

Sen på natten sov jag och Matte i båten. Mysigt! Han vaknade kl sju på morgonen och då skulle vi tydligen stiga upp. Ojoj. Vi gick till Johnny och fick äta frukost med honom och Moa. Korvmackor och standardmjölk. Åh, så gott!

Sen tillbaka till Båtvik en sväng. Och efter det for jag upp till Sandra. Anja var jätteblyg först. Men det släppte. Och så ringde Maya... och jag lovade att komma och hämta henne hos Lina. Och så glömde jag bort det när jag o Sandra satt och pratade! FÖRLÅT MAYA! Förvirringen var stor i Pias jet lag-hjärna.

Träffade Frida, Lisa och Malte på Carlstens och fikade. Jättegod grillad macka och superlyxig butterbulle. Mums! Dit ska vi gå igen.

Och ikväll - då blir det Station8-premiär! Najs!

Maya har alla foton från torsdag-fredag. Ska se om jag kan få dom sen och lägga upp lite här.

Just ja! jag och Maya var ju och slog golfbollar på driving rangen också. Helt roligt! Det ska jag göra ofta.

Puss puss på er!
Säkert ses vi nånstans i Skellet-schtaaaaan! :D

Pia

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahha jag hann nog reagera på många olika sätt inom några sekunder :P Men om jag verkade annat än glad så var det bara pga. mitt lite för höga intag av rusdrycker :D JAG VAR GLAD!

Hoppas ni får kanonkul på S8 ikväll!

Kramen

Postat av: Johanna

Vilken suprice för familjen!!! Va kul att få överraska så och jag förstår att de blev paffa!



STORT grattis till avslutat kurs i NY oxå...shit vad duktig du har varit, jag är impad!



Hoppas vi ses på Lanternan någon gång i sommar. Det är schlagerkväll på ti som jag och bland annat Sandra ska ner på. Haka på oss!!!

2009-07-11 @ 21:56:11
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback