TRUMMAN

Hej!

En återkommande fråga som aldrig riktigt besvarats här i bloggen är "vad är egentligen grejen med trumman?"

Det börjar nog vara dags att föklara...

Under simonsonlektionen så spelar läraren trumma till vissa delar under uppvärmning/teknikdelen. Vi har under kursen lärt oss att trumma till alla delar (utom två), men sen när jag börjar undervisa får jag själv välja hur mycket jag vill trumma och när jag hellre vill ha musik.

Det bra med trumman är att man själv, som lärare, kan justera tempot och ha full kontroll. Man behöver heller inte "prata över musiken" utan kan spela lägre volym eller pausa medans man säger något. Och vi säger ju saker lite hela tiden medans vi spelar.

Det har varit lite svårt och trixigt, men jag tycker det är rätt kul med trumman. Och nu när jag har min egen så kan jag ju öva! :)

Det ska bli riktigt roligt att få börja om och undervisa och testa allt nytt jag har lärt mig!

Jag hoppas på att kunna ha en nybörjargrupp för vuxna (riktiga vuxna alltså) och en grupp för tonåringar med lite dansvana. Hoppas på att jag får starta dessa grupper samt att det är tillräckligt med folk som anmäler sig! :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Vilka glada grannar du kommer att få... ;)

Hoppas få se en uppvisning med trumman snart nångång då.

Kramar!

2009-07-03 @ 21:07:28
Postat av: Mamma

Riktigt vuxna?? Är det en sån som jag eller? Näe förmodligen en i 40-årsåldern, gissar jag. Kram från en riktig vuxen till en dansfröken! :D

2009-07-03 @ 23:11:53
Postat av: Mamma igen!

Dagens bild av dej med Brooklyn bridge i bakgrunden(gissar jag) är så bra! Så snygg!

2009-07-03 @ 23:51:08
Postat av: Emma

Hej!

Jag gillar dina idéer om att starta nya grupper. Självfallet vill jag gå i någon men hör jag till de riktiga vuxna som är nybörjare lr till ungdomar med dansvana..? :P Kul att du köpte dig en "riktig" trumma, nog för att jag gillade din gamla =)

2009-07-04 @ 09:46:13
Postat av: sandra

Hej Pia

sitter och går igenom din blogg. Det var inte igår

som jag satt vid en dator. Jerry lägger beslag på

den då han är borta på jobb så jag är inte så uppdaterad. Längtar verkligen efter att du ska komma hem och man kan få en muntlig uppdatering. Vi måste försöka hinna med en tjej utgång på lanternan i sommar!

2009-07-04 @ 13:58:53
Postat av: Ida

Äntligen fick jag veta grejen med trumman, tack för det :)

Pratade med Matte om det igår men blev inte klokare men nu vet jag ju vad du ska trumma :P

Hoppas du har det bra de sista dagarna i N.Y!

NJUUUUUUUUT! Kram

Postat av: Erika

Heeeej! Har just fått mitt schema. är ledig vecka 32 och 33. ajg hoppas jag kan komma upp till norr då.

2009-07-05 @ 11:09:08

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback