Citrus

Hej!

Nu när jag börjat ändra på bloggen var jag ju tvungen att fortsätta... kändes inte rätt med det där ljusblå längre. Det var för likt babyblått, vilket verkligen inte är en färg jag kommer överens med. Efter att ha testat lite olika färger så bestämde jag mig för att gult kändes fräscht och somrigt. Valde även att färga mitt hemland Sverige samt landet där jag vistas nu, USA, i brandgult. Tycker det funkar rätt bra. Synd bara att USA är så mycket större än Sverige så det syns så mycket mer. Vet inte om ni märkte det, men jag har även gjort kartan lite mindre så att det blev mer uppdelat vad som syns på vilken sida. Sverige försvann förut helt under texten... och det var bara Nord- och Sydamerika som dök upp på båda sidor. Har även gjort några andra småförändringar. Kallar den här designen för citrus.

Annars då?
Anatomi idag där vi fick gå ihop två och två stundvis. Min partner var finskan Mari. Vi kommer rätt bra överens. Kul! Tycker att anatomin idag var bättre än tidigare veckor. Nu när alla som går lärarkursen är där så är det mer riktat mot vad man kan tänka på då man undervisar. Tidigare har det bara handlat om att hitta det i sin egen kropp. Nu är det både att hitta det i sin egen kropp och vad man kan tänkas stöta på när man träffar nybörjare eller dansvana. Fler sidor av det. Bättre. Intressantare. Mer.

Direkt efter anatomin så hoppade jag in på Laurie's klass. Tycker det gick rätt bra idag. Hoppas att jag kan gå på hennes klass imorgonkväll också! Tanken är att jag ska göra det, men det är ju även beroende på hur jag mår då... Vill bara ha ändlös energi och ork! Men just nu är det ju tyvärr inte så.

Jag har försökt hålla min sockerdiet idag. Det är inte så tvärenkelt som det kan låta. Vem skulle t ex få för sig att plocka upp en godispåse mitt under en dansklass och börja smaska på? Eller byta ut vattenflaskan mot en pepsi? Nja, då skulle jag skämmas! Däremot hade jag med mig vindruvor som jag tryckte i mig så många jag hann när vi hade kiss-och-stretch-paus.

Det jobbigaste när det blir så här... för nu börjar jag känna mig mer som jag gör när jag kanske misskött maten litegrann eller så... är att jag får noll aptit! När jag nu behöver äta extra mycket och regelbundet så får jag tvinga ner i princip varje tugga. Att äta middag idag gick extremt långsamt (även för att vara jag) och hälften av vad jag åt var ren tvångs. Och ändå åt jag inte upp hela portionen. Det är inte bara aptiten, till slut känns det som att det ska komma upp om jag bara äter en tugga till. Så då får man ta en paus och sen försöka lite igen. Jag vet ju även när jag var yngre och blev så där överhungrig och skulle äta, då hände det flera gånger att jag spydde. Läskigt alltså!

My friends:


Annars så försöker jag jobba på min läxa. Speciellt på att inte röra mig före räkningen... och på att korta ner från den långa, tydliga versionen till en lite snabbare med genvägar till en sammanfattning som ska gå jättesnabbt. Lättast är den tydliga versionen där jag får använda tre ord per rörelse: kroppsdel, händelse, räkning.

Ja, jag mår bättre. Ska fortsätta sockerkurera mig och öva på min läxa. Ska visa den för Lynn imorgon kl två. Håll tummarna då! Två st övningar som ska visas på dessa tre sätt som jag beskrev ovan. Och sen ska vi prata anatomi och få tre nya övningar i läxa till på fredag. Tjohoo! Inte ligga på latsidan här längre. Hehe.

Nu ska jag öva igen och sen ska jag lägga mig och läsa och sen sova.

Nattinatt...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så jobbigt för dej! Med aptiten alltså. Och att mumsa på socker! Tänk på att frukt m skal ska skala före du äter. Allt enligt AIP-råden. Hoppas du snart blir bättre. Kramar

2009-06-03 @ 08:16:26
Postat av: Linn

Vad fint du har gjort på bloggen :)

Jag hade också problem med magen när jag var yngre, att bli överhungrig. Man åt lite frukt och nyponsoppa och kräktes upp det... Läskigt!

Kramar

Postat av: Maya

Det blev lite "Yellow cab" över den. Det var min första tanke när jag såg den. :)



TACK för brevet syrran. Det kom igår o jag blev så GLAD! :D



Tycker synd om dig o maggen. :(

2009-06-03 @ 21:08:58
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så imponerad över att du visar läxan för Lynn Simonson!!! Ja, jag är kändiskåt men ojoj den kvinnan har gjort mycket! Håller hon några klasser nu? Knäet har blivit mer inflammerat igen så jag vet inte hur mycket det klarar men det vore otroligt häftigt att ha tagit klass för henne!

Kram!

2009-06-04 @ 00:00:35
Postat av: Erika

Pia...druvsocker då? Det tas ju upp i blodet väldigt snabbt.

2009-06-04 @ 12:33:25
Postat av: Emma

Jag GILLAR verkligen din nya citruslook, fräscht å somrigt! Hahaha du är för kul, kommer inte överens med babyblått, brukar ni ofta diskutera? ;) Bra att du kan äta å känner dig piggare. Låter superspännande med dina läxor, hoppas redovisningen av dem gick bra. Nu är det inte många dagar tills vi kommer =) kram å godnatt

2009-06-05 @ 00:32:01
Postat av: Anonym

2009-06-05 @ 00:32:25

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback