Not much time for internet now

Hej!

Jag har inte haft så mkt tid över till att sitta vid datorn och häcka nu. Skola, läxa, skola, Emma o Jessica, skola, mat och sova. Ungefär. Hektiskt. Men roligt!

Igår var jag på skolan 10-14. Sen åkte jag o Mari upp till Alvin Ailey (skolan) och kikade. Promenerade runt lite midtown och sen så följde jag henne till Broadway Dance Center där vi träffade Emma o Jessica. Emma o Mari tog afrikansk dansklass och jag o J kollade på.



Efter afron på BDC så tog vi tunnelbanan ner  mot DNA, hoppade av på City Hall och gick genom parken där och sedan över Brooklyn Bridge.





Tyvärr hade jag bara gamla kameran med mig igår, så mina bilder är inte toppen. Men dom funkar! Det var en trevlig dag. Vi åt glass också. Det höjer ju alltid kvaliteten! :D



Idag har jag också varit på skolan. Sen efteråt så kom Jessica och Emma dit. Vi tre och Mari åt lunch i parken bredvid skolan och sen så for vi till south ferry och tog en färja över till Staten Island (som du o jag gjorde Maya). Den är gratis och passerar frihetsgudinnan. Och det är en båt! Perfekt!



Efter båtturen blev det Starbucks, shopping, middag och lite shopping. Mest nöjd är jag över en anatomibok som jag har köpt idag.

Nu orkar jag inte blogga längre! :P

Vi hörs o ses senare!

Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Emmy

Kom på en sak Pia, har du varit på Main Noodle House på 1011 6th Ave? Dom hade dom överlägset godaste nudlarna jag någonsin käkat!! :) Det finns ju X antal restauranger på Manhattan som erbjuder asiatisk mat men det här tror jag slår allt! ;)

Postat av: Mamma

Härligt att du bloggat! Tycker det är lite jobbigt när det dröjer länge mellan inläggen. Men med alla roligheter du har för dej så förstår jag att tiden inte riktigt räcker till. Du verkar ha det fantastiskt kul. Fortsätt med det! Själv har jag återvänt från Sthlm. Som var regnigt o kallt. Kallare än här hemma i Skellefteå. Kramar

2009-06-16 @ 08:09:17
Postat av: Julia

Roligt med alla bilder! Fina ni är! =) Vad händer på midsommar då? Ska du visa Amerika hur vi gör? =) Puss

2009-06-16 @ 16:33:42
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag gillar bäst den sista bilden på dig, va snygg du va! :D

Jag har precis kommit hem från Grönan. :D Åkte nya insane och den var verkligen helt insane. Däremot så åkte jag inte fritt fall, för det hann vi inte. Valde att åka Katapulten istället som är snarlik fast åt motsatt håll och att det gör flera gånger. :-S Den va läääääskig!

Nångång när du kommer o hälsar på kan vi åka till Grönan tycker jag. :D

2009-06-16 @ 23:33:02
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag avgudar din scarf =)

2009-06-17 @ 13:22:07
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Maya

Aaah shit Pia. Har lånat mammas ipod och lagt in all musik jag hade på datorn, vilket är mest den musik du lagt dit. Inklusive sevillanas upptäckte jag. Ställde mig nyss framför spegeln för att testa hur mkt jag minns. Och det du, det var inte mycket. :-S Stegen kanske lättare skulle komma tillbaka om det var en låt jag dansat till förr. Men ojoj, vad jag inte minns allt. haha :P (kände mig dessutom väldigt klumpig när jag gjorde rörelserna) hihi

2009-06-17 @ 22:04:23
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Mary

A wise friend of mine told me that Ice cream is like food conditioner it makes everything smooth, silky and manageable.

2009-06-18 @ 04:28:35
URL: http://sillygoose20.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback