Tisdag

Hej!

Igår var en riktigt bra dag.

Började med anatomi och sen direkt efter det dansklass med Laurie. Och vet ni vad hon sa till mig? "You look great today, Pia". Ah, vilken lycka! Först hade hon gått förbi typ två ggr under början av teknikdelen (första timmen av lektionen) och sagt good, Pia. Och sen kom hon fram o sa you look great. Och det betyder jättemycket! Inte att jag är snygg. Utan att min hållning och min energi osv var bra. Yes!

Efter det så smög jag in och kikade när en av de andra grupperna hade lärarkursen. Det var bra. Lärorikt att bara sitta och titta på och lyssna, utan att känna pressen för när man själv ska upp o visa. Och bra att höra saker mer än en gång. Så det ska jag nog försöka göra fler gånger. Lynn kom fram till mig efteråt också och tyckte att det var bra att jag hade kommit dit. Hon sa att de som gjort så förra kursen hade lärt sig snabbare.

Sen hem, duscha osv...
Och så for jag, Jessica och Emma på "Mexikanen". Och åt massor med god mat. Vi beställde en pitcher med frozen strawberry Margaritas också. Och hoppsan! Det var inte så lite det! :D


Men den var riktigt god så det gjorde inte så mycket. Men inte hade vi kunnat tro att det skulle vara så där mycket! Hehe. Räckte till tre glas var ungefär.

Självklart beställde vi in guacamole till förrätt. Både jag o Jess blev besvikna för att de inte kom in och gjorde den bredvid bordet. Det SKA dom ju göra! Det är ju det som är en del av grejen. Men den var ju supergod, så alltför mycket kan vi ju inte klaga...


Maten var jättegod. Men efter guacca och chips + mycket margarita i magen så fanns det tyvärr inte plats för så mycket mat. Alla tre åt nåt ungefär halva sin portion med mat. Men den var verkligen god.

Sen hem och sova. Skönt så skönt!

Nu på förmiddagen har jag övat lite på läxa. Shoppingbrudarna har dragit ut på stan igen för att ge mig lite pluggro. Hehe, känns inte som att man pluggar? Övningsro kanske?

Nu ska jag alldeles strax he mig iväg till skolan. Nervöst!
Förresten så har jag värsta bra trumman att öva på nu... en tom vattendunk och en stor plastsked. Perfect! :D

Här är några fler bilder från igår:
 Tunnelbanebrudar




That's it!

Nu måste jag öva på att prata, göra och trumma samtidigt. Hehe. Ni kan ju alltid testa hemma.

Kramar,
Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Mmmm Mexikanen, där var det gott. Men du måste ju gå dit du fick göra guaccan själv oxå sen. För det va rätt coolt. På fredag ska jag äta guacca. Det blir tacos, fest, bowling och utgång med dom unga från jobbet hemma hos mig. :D



Det ser ut som att ni haft trevligt hittills. Drinkarna såg smaskens ut!



Saknar dig! Längtar till i sommar. Men det förstår jag att du inte gör, för du vill väl stanna i New York så länge det bara går. ;)



Puss, Lillsis

Postat av: Maria Holm

Det verkar inte gå någon nöd på dig! Strawberry margaritas och guacamole! Wish i was there! :) Ha det gött Pia!

2009-06-10 @ 22:27:14
URL: http://alldagligt.wordpress.com
Postat av: Mamma

Lärarkursen verkar vara en utmaning som du behöver och ÄLSKAR! Och, du har fått besök av trevliga Skell-tjejer! Hälsa dom! Och ha det fortsatt bra, jobbigt och lärorikt på skolan... I största allmänhet really nice! Kramar från mamma som alldeles snart åker ner till Stockholm, Lidingö, Maya, åsså även till jobb i Kista, förstås!

2009-06-10 @ 23:12:40
Postat av: Ida

Jag vill veta mer om trummgrejen, vad äre för coolt ni ska göra ?:)

2009-06-11 @ 00:26:47
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det låter som du har fullt upp hela tiden, men KUL.

Såg helt underbart ut med drinkarna och maten....hoppas du har det bra (fast det låter det ju som att du har)

Kram

2009-06-11 @ 22:00:59
URL: http://mosar.blogg.se/
Postat av: Mary

Ah! you are practicing your drumming now? hehe. That Guac looks but not as good as yours.

2009-06-12 @ 06:16:02
URL: http://sillygoose20.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback