Central Park

Hej!

Idag när jag stigit upp, duschat, gjort mig lite fin, pratat med matte och maya osv så tog jag tunnelbanan upp till Central Park North, allra högst upp i Central Park. Jag passade även på att ta lite tid:

2 min - Wall Street
5 min - hållplatsen vid skolan
10 min - 14th street
15 min - 42nd street (Times Square)
25 min - Central Park North

Inte så illa va?

Eftersom jag inte hängde så mycket i Central Park sist jag var här så tänkte jag att det är nog dags att utforska denna enorma park lite. Så jag gick och gick och gick... det var fint och grönt. Men allt vatten var riktigt skitigt. Ingen risk att man skulle råka trilla i där inte!

Efter ett tag så tittade faktiskt solen fram och det blev riktigt härligt. Då satte jag mig på en liten klipphäll ett tag och njöt av solen.

Och sen gick och gick och gick jag lite till... Det rosa på bilden är min promenad:



Och sen tog jag tunnelbanan downtown för att äta middag. Tyvärr hittade jag inget av de gamla matställen som jag hade i tankarna. Men till slut hade jag iaf fått i mig mat.

Jag var så trött efter min långa promenad att jag bestämde mig för att inte fara och dansa iaf. Jag grämer mig lite över det, men samtidigt tror jag inte det hade blivit så lyckat om jag hade farit. Så nu laddar jag inför Te's lektion imorgon kl elva i stället! Pepp pepp!

Jag har även hunnit med att shoppa lite idag. En leo-scarf, ett par sandaler (behövs nu!), en kort tröja, en slajmad klänning, en top och fortsättningen på bokserien jag har läst - fast nu på engelska. Och just ja! Några krokar att klistra fast på väggen. Inte en enda krok finns det i den här lägenheten!

En ganska bra fredag har jag haft idag. Fast det inte blev nån dans på kvällen.

Nu avslutar jag med lite bilder:

Från igår:
 Hålet, som jag har döpt om min uteplats till. Fem våningar upp kan man se himlen!
 Efter regn kommer solsken
 Solnedgång över Manhattan (eller bakom?)
 Manhattan Skyline

Från idag i Central Park:


Dagens självporträtt:


Kommentarer
Postat av: Mammie

Haha! Har sett din bunker på bild förr men då trodde jag att det var en gångtunnel! Och tänkte: Men vågar hon verkligen gå genom den tunneln? Som uteplats verkar den rätt trygg, den som vill hälsa på får jobba lite för att ta sig ner. Tror iaf att det är trevligt med detta extrarum. Och att det går göra mysigt om man skulle bo där ett längre tag. Kram

2009-05-09 @ 07:36:31
Postat av: Maya

En dag kommer det komma ner en fallskärm på din uteplats och då är det jag som är i fallskärmen. Det blir lite som Gevalia tänkte jag. :)



Väldigt fina bilder du tagit, men jag tror du gick lite utanför vägarna där på kartan. ;P

Postat av: Lisa

Ser ut som att du har det riktigt bra!

2009-05-09 @ 11:52:24
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Johanna

Å vad härligt du verkar ha det! Central park skulle vara kul att se. Kul att se bilder :)!

2009-05-09 @ 12:54:52
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Mary Edwards

You look so cute in your last picture. It looks like you are having lots of time for exploring. Two weeks tomorrow and I will be there with you.

2009-05-10 @ 06:32:30
URL: http://sillygoose20.blogspot.com
Postat av: Annaa

Oj så fina bilder! :D Va roligt att bo i Amerika!

Du ser ut att trivas och det var en jätte fin bild på dig!

KRAM! =)

2009-05-12 @ 14:44:03
URL: http://ahstrom91.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback