Dag 2 NY Pass

Hej!

Idag har vi också gjort rätt mycket, men inte riktigt lika mycket som igår.

Det började med att jag var i skolan och Mary for på Rock n Roll Hall of Fame. Anatomin var rätt bra. Laurie's klass gick inte så  bra. Mitt knä gjorde rätt ont och jag hade typ ingen energi. Jag tror att det var en kombination av hur mycket vi gick igår och att anatomilektionen gjorde rätt mycket knäansträngade grejer. Hursomhelst så gick jag efter teknikdelen (efter 90 min) och fräschade till mig lite och mötte upp Mary igen.

Vi gick förbi Ground Zero, som numer bara är en byggnadsplats. De hade inte kvar de stora skyltarna med bilder osv som fanns sist jag var där. Vi gick även in på Century 21 där jag köpte vita leggings och vi fick varsin penna. Det stod i våran bok som följde med New York Pass att vi skulle få en gåva där och det var en penna. Very fancy! Hehe.

Åkte upp till 42nd street, åt middag på Chevy's. Det var mexikanske och jag åt jättegoda quesadillas. Mums! Magen höll nog nästan på spricka när jag tryckte i mig den sista biten. Men det var såå gott.



Efter det så åkte vi en tre timmar lång båttur med Circleline. Vi åkte hela vägen runt Manhattan och det var riktigt trevligt. Men kallt! Klart kallaste dagen sen jag kom hit. Satt och frös på båten. Det var en guide på båten också som pekade ut alla kända byggnader och berättade lite olika små historier. Väldigt bra, om än jag önskat lite varmare och lite mer sol.



Jag tog så klart massor med bilder. Men jag nöjer mig med att visa Frihetsgudinnan så länge. Hon var ju ändå coolast ;)

Efter våran lilla kryssning så åkte vi upp i Top of the Rocks i Rockefellar Center. Och vi kunde bara konstatera detta: Empire, släng dig i väggen! Det var så mycket finare uppe i Top of the Rocks. Trevligare och gladare personal. Bättre utsikt. Man hade jättebra utsikt på Empire t ex. Och man såg Central Park, vilket man knappt gjorde från Empire. Supernice!





Ja, det är några av dom 245 bilder jag tog idag! :D

Imorgon ska vi nog ta det ganska lugnt. Vi har fortfarande en dag kvar med NY Pass men vi har gjorde det mesta som vi verkligen ville göra och vi tror att vi har sparat in pengarna nu. Så vi ska nog förbereda oss lite för Washington DC, laga middag hemma och sen ska jag dansa på kvällen.

Ha det bra allihop!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka fantastiska bilder :) Ser ut som vykort!

Postat av: Johanna

Det låter verkligen som att du lever i värsta drömmen! Vilka upplevelser du får vara med om! Är Mary ngn som du lärt känna i USA lr?

2009-05-27 @ 10:06:00
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Linn

Men så skönt att höra att top of the rock är mkt bättre än Empire state. Jag och F var bara upp i top pf the rock, så då måste vi gjort det bästa valet :)



Kramar till dig från ett grått skell!

2009-05-27 @ 15:55:04
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilka fina bilder du tar! Kul att kvällsbilderna blir så tydliga med alla lampor och så:)

2009-05-27 @ 17:32:18
Postat av: Maya

Oh woooow! Vilka vackra bilder. Du kan göra dom till tavlor sen. Pax den mittersta!

Ni verkar ju ha det toppen! Men jag blir lite orolig för ditt knä. :( Hoppas det slutar bråka snart.

2009-05-27 @ 17:46:47
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback