En strömming, flera strömming? ...flera strömmingar?

Hej!

Pappa kommenterade mitt förra inlägg och sa att han och Tommy lagt ut strömmingsnät. Och sen satt jag och funderade på det ett tag och så blev det så där när man tänker för mycket på ett ord, ni vet? Så att det helt plötsligt låter jättetokigt. Som att man hittat på det själv. Strömmingar. Strömmar. Strömming... kom fram till att strömming kort och gott lät bäst. Jag hoppas att ni får god fiskelycka och massor med strömming!

Ja, jag har det fortsatt bra här i NYC. Jag trivs verkligen här. Som fisken i vattnet. Pia strömming. Jag går inte omkring och förundras över varje sekund och minut som jag är här längre. Men jag är fortfarande väldigt glad och lycklig. NY är soo nice!

Idag tog jag nog sovrekord... vaknade inte förrän kl 13.15! Då hade jag sovit i minst 13 timmar. Crazy! Vet inte riktigt vad som hände? Fast sen när jag tänkte efter så kan det nog ha berott på att jag natten till igår bara sov ca fem timmar och sen tog jag tre klasser i skolan och sen efter middagen så var jag i bokaffären och traskade runt i flera timmar. Så ja.. jag kanske behövde ta igen mig lite?

Däremot blev det ju inte så mycket gjort idag. Jag som skulle städa, sola och sen gå skola. Nu blev det ingen städning, men jag spenderade ca en timme i Central Park före jag åkte till skolan och tog Laurie's klass. Det var en bra lektion. Jag ska verkligen försöka dansa mer!

Fast benet är inte riktigt på samma sida som jag. Jag har sovit lite oroligt i natt och vaknat till och haft ont. Men jag tror inte det är dumt att fortsätta dansa ändå. Skulle bara behöva mer styrka och stretch kanske? Och självklart lite vila emellanåt också.

Tre bilder från idag:
 Karusell i Central Park bredvid där jag satt och solade idag
 På väg ut från Central Park skymtar jag Times Square och reklamen!
 Hersheys choklad... lite reklam bara ;)

Dagens självpoträtt:


Jag börjar tycka att alla mina självportätt ser likadana ut...


Ha en trevlig dag, mina svenska vänner!
Ni andra... t ex Mary - sov så gott!

Godnatt,
Pia

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kanske inte bara är jag som har en fotomin??? :D

2009-05-21 @ 11:20:47
Postat av: Anonym

Jag tycker den där bilden på dig är jättefin. :)



Jag fick oxå 44 härom dagen. och igår fick jag 45. :)



Nu är jag i Skell och det känns great! Synd bara att du inte är här. Idag ska jag och S till Kusmark och sen vidare till Båtvik och käka grillat! :D

2009-05-21 @ 11:58:48

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback