I <3 NY

Hej!

Vilken dag det har varit idag. JAG ÄR I NEW YORK!

Började med yoghurt-och-fling-frukost med joint relief te till:


Sen tog jag tunnelbanan in till Manhattan och gick till Dance New Amsterdam och köpte medlemsskap och ett 20 class card. Och så tog jag Anatomy Awareness och simonson med Laurie DeVito. Båda var jättebra!

Laurie är så himla braaa! Och det var superhärligt att ta hennes klass igen. Skönt att komma igång. Tyckte det gick rätt bra faktiskt. Men jag tog ju en slow intermediate klass också. Måste ju börja nånstans! Tror jag ska ta Lauries klass imorgon också. Om jag kan röra mig imorgon alltså.

Efter det så tog jag en promenad uppför Broadway. Kom till mina gator där jag känner mig som mest hemma, alltså kring där skolan låg förut. Jag gick på Cafe Cafe och åt lunch där. Tossed sallad. Gott!

Två byggnader i SoHo och Cafe Cafe:


Efter det gick jag vidare... strosade lite i affärer. Köpte 6 par sockar på H&M och en grön tröja på Old Navy. Bara billiga inköp, men jag gillade faktiskt den gröna tröjan. Fast den är grön! :D

Promenerade vidare mot West 4th street och passerade genom Washington Square Park på vägen:



Sen så åt jag middag på "Greken" som jag och Niina kallar den. En grekisk restaurang som ligger på 4 gatan, 6 av. God mat precis som förr. Och servitrisen (mamman?) kallade mig hela tiden för Sweetheart, vilket var extra nice. Men jag tror att det har blivit dyrare?

Några byggnader på vägen dit, samt en bild på restaurangen:


Sen förirrade jag mig ner till Hudson också:



Och gissa om jag är trött nu?
Jag kom hem vid halvnio... idag hade det verkligen varit intressant att ha en stegräknare. För jag har gått mååånga steg!

Nu äter jag minimorötter och dricker vitamin water. Och jag ska snart bädda ut sängen och lägga mig under lakanet och läsa. Kul när ni kommenterar!

Och Emma:
Var inte orolig! Jag går fortfarande omkring med ett stort leende på läpparna!
Tur att det finns så många galna människor här att en till inte gör nån skillnad.

Puss o kram allihop!
Lämna gärna ett spår så jag ser att ni varit in och kikat....

Pia

Kommentarer
Postat av: Mammie

Wow, vilken dag! Så otroligt mycket du hunnit med. Själv är jag i skrivande just på väg till jobbet. Här regnar det och det är +3,2. Känns ruggigt men snart är isen i viken ett minne blott, och efter regn kommer sol och så småningom sommar. Hoppet finns! Kram

2009-05-06 @ 08:13:40
Postat av: Julia

Gumman, min Pia! Jag blir alldeles glad i kroppen när jag läser allt du redan varit med om! Äntligen tillbaka! Vilken fin lgh!! Såg ut som ett bra område också! Well done! =) Vilka fina bilder också! Allt är bara så bra, hi hi! Sa jag att jag träffade en kille från New Jersey i lördags? Fick hans nr i fall jag skulle hälsa på dig! :D På tal om det är jag ju så sugen på det att jag snart spricker!! När jag pratade med han bestämde jag mig för att fara, hade redan bokat resan i mitt huvud och sen dagen efter kom insikten att jag faktiskt jobbar..ska se hur det kan lösas, om det kan! Love you! Take care! PUSS (Maybe we should write in english to eachother;)!)

Postat av: Erika

jag har tittat in idag!!!!



Pia du verkar ha så mysigt. jag ska försöka ta mig i kragen och bli bättre på att upptäcka istanbul på egen hand -även om jag inte gillar att göra saker själv :( .Igår köpte jag iallafall nya skor!



Fortsätt njuta av new york, god mat och dans!! Kram på dig!

2009-05-06 @ 11:49:24
Postat av: Frida

Som fisken i vattnet, som handen i handsken, som Pia i New York... =)

Låter, och ser, väldigt härligt ut!

Fortsätt njut!!!

2009-05-06 @ 21:12:14
Postat av: Ida

Verkar så roligt allt du gör! Mysigt att vandra runt och utforska saker och ting! N.Y lär ju aldrig bli färdigutforskat :P

Kram från ett iskallt Umeå!

2009-05-06 @ 22:51:07
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Mary Edwards

Sounds like a super busy day Miss Pia! Gotta love Old Navy!! :) Type at ya soon.

2009-05-07 @ 06:24:36
URL: http://sillygoose20.blogspot.com
Postat av: Maya

Jag vet, skaffa dig en stegräknare så kan vi ju alltid jämföra lite. :D

Jag har oxå vart på Greken och käkat en gång, minns du det? Det var nog första kvällen jag var där tror jag. :D

Fina bilder btw!

2009-05-07 @ 16:56:43
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback