Jet lag

Hej!

Jag tror att jag är jet-laggad fast jag sov så duktigt i morse. Jag är bara så trött och lite yr i huvudet känner jag mig. Men klockan är ju två på natten hemma i Sverige, så det kanske inte är så konstigt om man är lite trött?

Det här har jag gjort idag:

1) Bloggat, skypat osv i morse
2) Duschat och sånt
3) Åkte upp till Manhattan Mall och strökollade lite.
4) Köpte en bagel och en kaffe to go och tåg tunnelbana till Brooklyn
5) Irrade omkring i Brooklyn :D
6) Kollade på lägenheten i Brooklyn Heights
7) Gillade den och tackade JA
8) Strosade omkring i området, gick ner till strandpromenaden och blickade över mot Manhattan och Financial District
9) Tog tunnelbanan till Union Square
10) Gick på Staples, Barnes and Noble, Forever 21 m fl men utan att handla
11) Åt middag
12) Åkte hit igen

Det regnar idag. Så jag har köpt ett paraply. Ganska najs. Med paraply alltså. Inte alls najs med regn. Och inget shoppande. Känner väl att jag måste välja noggrant vad jag lägger pengarna på. Jag hade tänkt köpa en anteckningsbok med vacker pärm och blanka sidor. Det var inte så lätt att hitta... på B&N hade de massor med vackra böcker, men alla var linjerade. Får göra ett nytt försök när jag har lite mer energi.

Jag går fortfarande bara omkring och njuter av att vara i NY. Känner igen mig. Gillar.

Imorgon kl två åker jag ut till lilla ettan och skriver papper och får nycklar mm. Tar med min packning också så jag kan börja installera mig. Det blir spännande! Det är ju inte någon lyx direkt. Men den är ren och fräsch, har AC och bredband. Ligger i ett trevligt område. Så det känns bra!

Här kommer jag att bo:
Min ytterdörr
Mitt hus är det ljusa bakom lönnen
 Min gata (snart alltså)

Sen tog jag som sagt en liten prommis ner till detta:
 promenaden
 Financial District
 Brooklyn Bridge (väldigt nära där jag kommer att bo)

Dagens självporträtt:


Färdigbloggat för idag! :D

Puss o kram allihop!
Fortsätt gärna att kommentera :) I like it!

Pia

Kommentarer
Postat av: Mary

It looks like a very nice place to live. The street reminds me of Portland.

Postat av: Anonym

Är det lägenheten vi tittade på? Nice att du hittar nått iaf! Tror du att vi ryms hos dig?

Puss!

2009-05-04 @ 11:14:43
Postat av: Jessica

Oj missade att skriva att det var jag :P

2009-05-04 @ 11:16:45
Postat av: Anonym

åååh pia vad mysigt! Önskar att jag kunde komma och hälsa på!!!!!!! :( Tyvärr kan jag ju inte det.

2009-05-04 @ 12:30:20
Postat av: Erika

Mmm datorn krånglade så mitt namn försvann ovan

2009-05-04 @ 12:31:23
Postat av: Maya

Vet du vad jag just kom på? Att det där blir ditt första EGNA boende någonsin, visst? Och i New York dessutom. Kul att du gillade lägenheten och att du fick den. :D

2009-05-04 @ 18:10:50
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Maya

Förresten, när du skrev om paraplyet så kom jag o tänka på när jag sist kom till N.Y och du gav mig det rosa volangparrat. Det var så fint, och behövdes verkligen!!!

2009-05-04 @ 18:16:36
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Per

Vad kul att höra att du har kommit fram och att allt går bra för dig :-) lycka till och ha det helt underbart där borta!!!



//Per

2009-05-04 @ 18:51:09
Postat av: Ida

Ååh vad kul att du fått dig ett eget litet krypin i NEW YORK! Shiit pommes, det är ju helt galet :) Det är så kul att läsa o se vad du gör!

Kramar sköt om dig!

2009-05-04 @ 22:46:38

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback