Neeeeeeeeew Yooooooooooork!

Back in New York. So sweet!

Flygningen igår gick bra, även om den var lite lång och jag definitivt hade träröv de sista timmarna. Satt bredvid ett Indiskt par på planet. De var söta, men pratade dålig engelska. Jag ville helst inte prata med dem. Jag läste mest min bok. Kollade på utsikten. Försökte sova lite, men jag var helt enkelt inte trött.

Kom fram till JFK, fick komma in i landet, fick gå igenom tullen... och sen var det dags att ta tunnelbanan in till Manhattan. Innan jag var framme hade klockan hunnit bli rätt mycket.

Kom hem till Conway som är väldigt gästvänlig och trevlig. Tog en snabbdusch och for ut på stan för att träffa Joel och grabbarna. De satt på ett sushiställe på 10:e gatan och 6:e av. När vi skulle fara frågade conway om jag ville åka motorcykel dit. Ja! säger jag. Så nu har jag varit ute bland all trafik på Manhattan och åkt motorcykel. Ganska coolt var det faktiskt. Skulle gärna ha åkt runt lite mer.

Kom fram till sushistället, beställde mat... och jag fick typ fel sushi av en sort som jag skulle ha 6 st av. I st för lax och avokado fick jag lax skinn. Och vad mest det var i den vet jag inte, men det var inte nåt jag vill äta igen!


Just den här tallriken är Conways.

Sen efter vi ätit och så så skulle grabbarna iväg och göra stan. De tänkte vara uppe hela natten och gå på barer osv eftersom det var deras sista kväll. Men jag kände inte att jag orkade haka på. För vid det laget hade jag nästan hunnit vara vaken i 24 timmar!

Så vi skildes åt utanför sushi-stället och jag åkte motorcykel hem. Brum brum!



Idag sov jag till kl 10, NY-tid. Alltså när klockan var typ fyra hemma i Sverige. Hehe. Men det är bra. För nu har jag nog vänt på dygnet. Skönt!

Nu ska jag ta en dusch och sen ge mig ut på stan en sväng. Längtar!

Puss o kram
Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Brum brum! Coolt att du fick åka motorcykel i självaste N.Y! Hoppas du får göra det fler gånger. Du kan ju alltid be lite snällt så får du säkert. :D



Kul att höra att du är framme och att allt gått bra. Ska bli spännande att följa din resa. :)

Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Hej, har du haft en bra helg? :) <3

2009-05-03 @ 17:59:30
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skönt att vara framme. Kan tänka mig att flygresan är dryyyyg. Du är så tuff som bara drar iväg så där...jag är helimpad...eller avis rättare sagt ;)! Hoppas att du uppdaterar ofta så vi får följa ditt liv over there...

2009-05-03 @ 19:27:33
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Mary

Glad to see you made it! :)

2009-05-03 @ 19:45:53
URL: http://sillygoose20.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jaså, är det kändisgrabbar som du hänger med. Har jag inte förstått förrän nu =) Låter som en bra början på resan iaf. Ser framemot att få följa fortsättningen...

2009-05-03 @ 20:18:46
Postat av: Mammie

Så coolt, med motorcykel i NY!

Kram mamma

2009-05-03 @ 21:12:27

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback