Tuesday classes

Hej!

Idag har jag tagit tre klasser.

11.00-12.00 Anatomy Awareness med Gail Accardi
12.00-14.00 Simonson med Laurie DeVito
14.30-16.00 Thai Massage med Al Turner II

Alla var jättebra! :D

AA:n så handlade det om överkropp. Vi fick ligga på små bollar och hitta mumsiga ställen runt skulderbladet... ni vet sånna där härliga punkter där man bara vill skrika och gråta. Fast som dansare så njuter ju dom flesta av den plågan. Även jag. Skönt med lite release. Vi gjorde många olika saker, men det var en bra lektion.

Lauries klass så var det en helt galet lång kombination som hon gick igenom väldigt snabbt. Ojojoj, tänkte jag, det här kommer jag aldrig att klara av att lära mig och komma ihåg. Men joho! Det gjorde jag visst det. Otroligt imponerad av mig själv. Tydligen så går det att lära upp igen. Snappa steg. Tjoooo... det är nog nästan det som varit den största utmaningen sen jag kom tillbaka. Förutom att jag nästan känner mig sjuk efter att jag dansat pga att kroppen är så ovan.

Thai massagen var superbra. Vi gjorde jättebra stretcher/massager på varandra. Kände mig typ totalt genomarbetad. Dessutom var det många lite roligare, coola grejer. Vi fick t ex stå på den andra personens hamstrings, precis ovanför knät, linda runt fötterna så de var på framsidan av vaden på den som stod och sen luta sin vikt mot ländrygg och uppåt samtidigt som man böjde benen så att personen under en fick en lårstretch. Det är helt ok om ingen förstår min beskrivning. Men det var coolt! Och skönt. Och roligt. Härligt alltihop faktiskt.


Jag for till skolan direkt efter frukost, tog tre klasser i rad som jag redan sagt, var hemma igen vid fem-tiden, lite drygt. Pratade lite med Matte, åt middag, såg en tv-serie. Och sen gick jag till närmsta Barnes & Noble härifrån. Känns som att jag kollade igenom varenda bok där, men inte köpte jag nån inte. Först hade jag tänkt köpa en fantasy, men sen tänkte jag att det blir lite för likt det jag nyss har läst (där jag nu väntar på att den sista och avslutande boken i serien ska komma ut! Gaah... frustration!). Tyvärr så verkade de flesta böcker som jag tyckte var intressanta vara fortsättningen på en annan bok, en del av typ en 14 boks lång serie (vilket jag inte skulle tveka på i vanliga fall, men man måste ju tänka lite förståndigt när man är utomlands) eller oklart om det skulle kunna komma uppföljare.

Jag saknar Pocket-toppen litegrann. Lite enklare att välja där. Hehe.

Här är dagens självporträtt - jag på väg till B&N:


På bilden kan man se att jag har fått så pass långt hår att det går sätta upp det i en svans.Man kan även se mina nya svarta örhängen som jag köpte förra veckan. Det är ringar.

Nu ska jag försöka varva ner lite, trots avsaknaden av en bok, och sedan sova.
Imorgon ska jag SOLA (är planen) och sen mest troligt ta Lauries klass på kvällen.

Hejdå!
Pia

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett tips! Men det är inget att ha i sängen.;)

http://www.elib.se/library/default.asp?lib=80

Som du vet har jag ett förflutet som e-boks läsare! Kanske du kan hitta nåt läsbart i bibblans elib.

Kram!

2009-05-20 @ 13:03:17
Postat av: Julia

Åh, thaien låter verkligen superhärlig! Hoppas man får prova det när du kommer hem då=) Skönt med alla danspass, du kommer vara expert och fit for fight snart! KUL! Puss

2009-05-20 @ 17:36:04
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Julia igen

P.S. Jag kan också ha svans=)

2009-05-20 @ 17:36:39
Postat av: pappa

2009-05-20 @ 23:31:56
Postat av: pappa

Du verkar ju trivas ganska bra där borta. Jag och Tommy har just lagt ut strömmingsnät och vanliga nät.Mamma tar en tupplur.Ha det bara bra.Pappa.

2009-05-20 @ 23:43:00

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback