Underbara NY

Hej!

Det här blir mest troligt ett ganska kortfattat inlägg...
Jag har precis kommit hem från skolan, kl är kvart i tio på kvällen, och jag är trött!

Det här har jag gjort idag:
* Sovit länge (till ca halvtolv)
* Mojsat på i lägenheten
* Promenerat in till skolan över Brooklyn Bridge! :D
* Ätit en foccacia på Mimi's cafe (inget särskilt, men fräscht)
* Tagit dansklass för Laurie igen. Sååå bra!
* Köpt en gallon vatten och kånkat med mig hem


En rolig händelse idag:
På min promenad till skolan kom det fram en tant och ville ge mig ett informationsblad.. Jehovas så klart. Och jag tackade nej. Då frågade hon om jag pratade nåt annat språk och jag sa svenska. Och hon blev alldeles till sig. Och ännu mer när hon förstod att jag också var från Sverige.
Den här kvinnan, Paulette, hade nämligen finlandssvenska föräldrar så de hade pratat svenska hemma. Hon gjorde följe med mig en bit. Och vi pratade ingenting om religion. Hon var riktigt trevlig. Frågade vad jag gjorde där. Berättade lite om sitt liv. Bl a hade hon även bott i Oregon, där ju jag faktiskt har varit. T o m i Ashland, där jag och Mary var och såg Shakespeare Festival. Världen är så liten!

Lämnar er med dagens självporträtt:


Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Mary Edwards

It is a small world... That was such a fun night when we went to Ashland. I am loving all the blogging and self portraits!

Postat av: Mammie

Va? Jag är inte först idag. Och jag håller med Mary, jag gillar grejen med självporträtten.



Mary! When I saw todays blog and Pias selfportrait I thought to myself what a wonderful idea. Just like you did. It´s trigging people to check out her blog everyday.



Keep on with a daily portrait Pia!

2009-05-07 @ 08:25:08
Postat av: Emma

ÅHHH så nice du verkar ha det =) Kul att livet återigen leker för dig efter ett halvdant år med ditt knepiga knä. Jag håller med de övriga om att det är kul med de dagliga självporträtten så jag får se ditt fånigt lyckliga leende ;)

Puss på dig!

2009-05-07 @ 12:17:28
Postat av: Linn

Så häärligt du verkar ha det :D



Kramar!

2009-05-07 @ 14:50:12
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Maya

Men Pippilotta, har du så långt hår att du kan sätta upp det nu? Wooow! ;) Planer på att spara lika långt som lillsyrran din kanske? :D fast det är inte så långt...än!

2009-05-07 @ 16:53:22
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej darling! Vad fin du är! Och hela tiden massa roliga saker som händer! Jag saknar Dig! Puss

2009-05-08 @ 09:37:45
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback