Info om SNÖ

Hej!

Mamma undrade lite om dansen efter förra inlägget med alla bilderna. Och jag tänkte att jag kan ju alltid skriva lite kort om den ifall det är fler som undrar.

Det är 10 st tjejer som dansar. De går i min Simonson modern/jazz-grupp. Koreografin är 5 min lång och inspirerad av snö. De gestaltar snö, leker med snö och tittar på snö. Klänningarna är nya och sydda av några stuvbitar som jag köpte in till föreningen för två år sen och vi aldrig hann sy något av då. Dom är jättefina - speciellt då de snurrar.

Låten heter Si Lu eller Silk Road of Love och är med Jasmine/Fish Leong. Sätter in ett youtube-klipp med låten. Lite dålig kvalitet, men man kan ändå höra hur vacker den är.

Om ni har tur kan ni få en ny chans att se den på Skyltsöndag på scenen på torget kl 13.30. Måste bara se så att de blir tillräckligt många för att kunna visa upp den!

Jag fick väldigt positiv feedback och beröm för dansen. Och tjejerna var jätteduktiga. Kul!


Kommentarer
Postat av: Maya

jag hoppas du lägger upp en film på dansen sen så man får se den :)

Postat av: Mamma

Vackert! Jag tycker att den fina spröda melodin-sången-låten ser ut att passa till din dans. Utifrån det jag sett av foton på dansare och scenkläder. (Fantastiska klänningar).

2009-11-23 @ 22:08:44

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback