Måndag måndag...

Jaha, då var det visst måndag igen. Tiden går riktigt riktigt fort!

Helgen som har gått har mest ägnats åt att vila. Fredagkväll vilade vi och såg på tv. Riktiga tv:n alltså. Det var först en parodi som vi sneglade lite på (ok jag sneglade och matte satt o skrattade hela tiden) och sen mr Deeds med Adam Sandler.

Lördag fortsatte i vilans tecken. Jag sov länge. Sen var det Svampbob-dag på MTV som vi spanade lite på. Matte lyssnade på hockeyn på radio. Sen minns jag faktiskt inte vad mer vi kan ha gjort?

Och på söndagen så var det skyltsöndag.
Dagen började med att vi åkte ner på stan där Skellefteå Dans och Balettförening dansade på stan (läs tidigare inlägg). Sen kollade vi lite på julklappar och adventspynt, men handlade inget.
Åkte hem och åt jultallrik, kokade knäck (specialknäck, men vilken slags avslöjar jag inte före vi haft glöggpartyt på lördag) och adventspyntade lite. Vi har iaf satt upp en adventsstjärna i rummet, en adventssljusstake i köket och några små tomtar. Satte även upp några stjärnor i sovrummet men det visade sig att dom inte fungerar så dom ska ner igen. Lite smått julstämning, men vi får nog pyssla lite till innan lördag. Det är på g iaf!

Och idag är det som sagt måndag igen. Jobbelijobb, jobbelijobb... först på kontoret och sedan dansundervisning på Dansväxthuset! Tredje gången av fyra som jag ska ha med dem. Pratade lite om plumb lines, gjorde uppvärmningen o teknikdelen, en ny dans till en blues-låt och efter det lite pnf-teknik. Tyckte det gick bra och var roligt. Skönt att få undervisa två timmar. Och kul att undervisa så duktiga och engagerade elever! Superroligt!

Och imorgon blir det ännu mer undervisning: simonsongruppen och flamencon på balettföreningen. Ska också bli kul! Blues....



Men nu är det godnatt som gäller!
Sov så gott kära vänner!

Just ja!
Bäst idag var nog att jag fick mail från Anders och Louise med en bild på lilla Hilda Elif Wikström Menevis. Och ojojoj, så söt hon var! Fick tårar i ögonen när jag såg henne och skyndade mig att skicka vidare till mamma och syster så att de skulle få se detta lilla underverk. Längtar så tills jag får träffa henne.
Kramar till nya lilla familjen! :)

Godnatt.
Pia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har inte hunnit träna så mkt vinterfotning ännu. Var bara ut på altanen imorse och tog några snabba bilder! Men jag längtar att bege mig ut med kameran och testa ordentligt! Tror inte att det är så lätt som jag misstänker :)!



Du har en grej att hämta på min blogg förresten :)!

Postat av: Stigge

varför länkar inte jag till dej ????

2009-12-02 @ 08:36:58
URL: http://stiglund.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback