Norrdans - I love you!

Åh, vilken otroligt underbar och härligt vacker dansföreställning jag har sett ikväll. Den är med lätthet det bästa jag sett på flera år. Vacker, stark, humoristisk, imponerande... jag känner mig priviligerad att jag fått vara med om detta.

Helt underbart!

Skulle nog kunna säga att Thomas Noone är en ny favoritkoreograf. Han hade med två stycken och båda var otroligt vackra. Vilken hyllning till dans! Dansant, utmanande, starkt, nytt. Och framför allt vackert!

Även Jo Strömgrens verk inspirerat av Alice i Underlandet var bra. Kraftfull, lite obehaglig och läskig. Men bra dans. Där kvinnorna fick vara starka och dansa som... män.

Tycker verkligen att alla borde se denna föreställning. Läs mer här på Norrdans sida:
http://www.scenkonstbolaget.se/Produktion.asp?ProduktionID=83

Helt underbart!

Den visas i Piteå nästa måndag. Då kommer det ev att gå en gratisbuss dit för att bussa folk från Skellefteå som missade denna underbara tillställning. Hör av er till mig om ni skulle vara intresserade av att åka dit. Och jag tycker verkligen att ALLA borde ta chansen att se den. Det är inte ofta man får se så bra dans. Jag tycker faktiskt lite synd om alla som inte sett den. Bästa dansupplevelsen på riktigt länge!

Deras pressbilder hittar ni här!

Som sagt... helt underbart! Hör av er för att få mer info om eventuell bussresa till Piteå nästa måndag (så ska jag ta reda på vidare information).

Hälsningar,
en euforisk Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback