Danslärarträning och fotokurs

Hej!

Den här dagen har, förutom jobb, bjudit på danslärarträning och fotokurs. Riktigt roliga saker! Synd bara att jag gick omkring halvsovandes i nån slags zombie-dvala (igen). Jobbet kändes som ett skämt inifrån sovbubblan, men lite bra grejer fick jag väl ändå gjort!

Danslärarträning var riktigt roligt. Lite förvirrat upplägg på teknik/uppvärmingsfronten. Men det berodde nog helt enkelt på att vi inte hade någon plan utan alla delade med sig av olika övningar. Danskombinationen var riktigt härlig däremot. Jag som har lite svårt för jazz-jazz fick försöka ställa om hjärnan och hitta jazzen inom mig, och när det började kika fram lite så gick det väl ändå rätt bra får jag säga! Även trumman var fram och jag höll i några korta simonsonövningar. Allt som allt, väldigt roligt!

Sen stressa hem och äta middag och duscha, kasta mig i bilen och fara på fotokursen!

Idag har vi lärt oss om bländare och slutartider. Fotat i A- och S-läget på kameran. Fancy schmansy må jag säga! Och faktiskt så tror jag att jag idag har lärt mig väldigt bra grejer. Sånt där som man funderat på och tänkt att "det borde jag lära mig". Nu gäller det bara att ge sig ut och testa och nöta dessa nya kunskaper så att man kan få fram de effekter man vill. Det känns spännande och roligt! :)

Otroligt inspirerande motiv...




Kurskamrater:


Nu ska jag sova och sen imorgon så hoppas jag på att få ett tillfälle att fota något som är roligare än en penna, ett block, en coca-cola flaska eller ett vattenglas! :D

Som t ex natur, porträtt, mat eller dans! :)

Godnatt,
Pia

Kommentarer
Postat av: ronita

Nämen ser man där! Det e ju Mikaela i svart tröja!

Jag har jobbat med henne i skell, hälsa henne från mej! =)




Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback