Enklare tider

Ibland saknar jag den tiden då livet var mycket enklare...
Mindre ansvar, mindre beslut... allt flöt bara på, nån annan ledde en, man kunde bara fokusera på att ha roligt och trivas. Kanske det som kallas ungdom? Eller student?

Ja, ikväll så svischar det ena efter det andra beslutet förbi i min hjärna. Inte för att jag vill det. Helst vill jag bara läsa boken och inte tänka på nåt. Bara slappna av. Men genast dyker frågor upp som vill att jag tar ett ställningstagande. Framtidsbeslut.

Jaja, jag ska fortsätta att förtränga alla tankar och koncentrera mig på att ha helg.

Men det är inte lätt. Känns som att det är massa saker jag ogjort? Som att saker pressar sig på. Men vad kan det vara? Som att ha ångest över något, men utan att veta vad det kan vara? Varför då?

Hmm... självklart är det här mest egna grubblerier som vill komma ut. För er som läser min blogg: ni behöver inte alls känna någon obligation att svara på detta med genomtänkta, fina, uppmuntrande svar. För om JAG knappt vet vad det handlar om, hur ska då ni kunna veta det?

Åldersnoja?
Tidsperspektiv?
Någon slags oförmåga att vara nöjd?

På nåt sätt ska allt alltid vara nytt. Nya erfarenheter, nya projekt, nya platser, nya människor... hur gör alla människor som jobbar på sina 7-4-jobb år ut och år in? Som lägger upp planer för decennier framåt? Som gör lagom mycket saker varje vecka? Som hittar tid även till träning (hur gick det till att det inte finns plats för det i mitt liv längre?) och städning? Plus familj och vänner? Eller.. vänner kanske ingen i världen har tid för längre? För om jag är dålig på att höra av mig, så vet jag att mina vänner inte är ett dugg bättre!

Kanske kommer allt det här över mig bara för att jag just idag, just ikväll, har tid över att sitta och fundera. Att jag vet att det är nu jag har tid och sen till veckan så kommer det bara att explodera med saker att göra och hinna med. Att jag redan nu borde förbereda mig minutiöst för att få ordning på och palla med nästa vecka. Har jag förberett mig nog? Nej, säkert inte. Kan jag planera det nu? Nja, verkar gå dåligt...

Och planer för framtiden? Ouch! Det är inte lätta grejer. Tänkte att oavsett hur det ser ut så kan man ju prova förbereda även andra utgångar. Men då visar det sig att tiden redan sprungit iväg för en av tankarna. Tänk om, tänk nytt! Skjut fram, skjut upp! Skjut upp livet?

Semester? Meditation? Chi?

Hmm... kommer nog inte fram till något idag iaf! Ska ta och leta åt mitt dörrkort, för iaf så mycket kan jag ju förbereda inför morgondagen då jag ska förbi kontoret innan det är dags för rep på Nordanå i många långa timmar. 12-13 möte med tekniker. 13-17 dansträning + genrep inför Spansk Afton. Tjohopp!

Var för övrigt i Båtvik idag. Hälsade på mamman och pappan. Glad överraskning - mormor och morfar kom dit! Pigga och glada. Matte följde också med. Synd bara att tiden alltid går för fort och jag inte bara kan vara där och zooma ut i flera timmar. Byske marknad. Inget intressant. Suget att fota. Objektivfunderationer. Och en fin bild på mamma:


Hon busar med Mattes sammetsskalle :D

Godnatt! (om en stund)
Pia

Kommentarer
Postat av: Karolina

Några kloka råd eller tankar har jag inte att bjuda på. Kan bara säga att du inte är ensam, jag hinner inget längre, inte ens med min egen träning, höra av sig till vänner existerar inte längre, och inte tala om alla tankar som snurrar i skallen, hela tiden.

Postat av: Julia

Tack vännen! Vad FINT det blev=) JÄttenöjd!

2009-11-01 @ 15:47:56
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Maya

Det är nog dags för ett syster till syster-samtal. Jag ringer dig ikväll. Puss

2009-11-01 @ 15:49:32
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Julia

Oj, hade inte tänkt skicka redan där.. Angående ditt inlägg, jag förstår. Hm.. Jag gillar ditt inlägg, ärligt och bra. Saknar dig! Puss

2009-11-01 @ 15:53:36
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Skönt att höra att fler har sådana tankar. Är inne i ett sådant skov jag med. Du vet mörker hela dagarna, dagarna bara rusar iväg, när lever man och njuter av livet?

2009-11-01 @ 22:41:08

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback