Åjj, vicken låång dag!

Hej!

I morse steg jag upp halvsju. Halvsju. Och tvättade mig, klädde mig och började äta min morgongröt. Och sen kom byggosarna. Byggosarna. Kl sju. Jaha, det var ju väntat och jag visste om det. Men byggosar i mitt hem kl sju på morgonen? Ingen riktig favorit. Bar undan soffbord, rullade ihop en matta (matte) och underlättade i allmänhet när våra saker lades under ett täcke av plast. Idag har vi fått nya fönster. Och det bästa med att byggosarna kom redan kl sju var att de var färdiga med hela fönsterbytet på en och samma dag. Skönt!

Jag var på jobbet kvartöversju. Kvartöversju! Det har aldrig hänt förut, och kommer förmodligen inte att hända igen. Iaf inte inom någon snar framtid. Men att börja jobba åtta-halvnio-nio vore nog bra iaf. Så det inte blir så sena dagar. Ja. Ska försöka börja med det. Men inte imorgon. För jag behöver nog sova lite mer än så.

Idag blev ju en sån lång dag! För jag jobbade fram till kvartifem, hem och skynda sig att äta middag och snabb-bläddra igenom dansplaneringen, och sen tillbaka och jobba kvartisex till nio. Och så är man hemma dryga nio, nästan halvtio. Och då är jag ju så klart hungrig igen. Korvmackor. CSI. Nån slags seg zombiekoma (jag). Och verkligen dags att sova!


Åt lunch med mamma på Wayne's idag. Riktigt trevligt. Vi hann med några affärer på lunchen också. Trevligt. Länge sen jag var på stan. Men både jag och mamma var på sparläge vad gäller shopping så vi bara tittade och provade lite. Men köpte inget. Än.

Nu ska zombikoman övergå i djup nattsömn är tanken. Men fast man är så trött så är det svårt att komma i säng efter att man undervisat. Kroppen är uppe i varv. Fastän den inte orkar. Hehe. Men idag har ju varit en ovanligt lång dag.

Som sagt - dags för sömn!
Efter en ganska så bra tisdag, trots byggosar i lägenheten kl sju på morgonen. Kl sju.

Ska se om jag kan hitta nån rolig bild att bjuda på...

Tipsrunda på Burman/Holmström-festen i somras.

Godnatt

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback